משחקים לחיזוק המח והמצב רוח לבני הגיל השלישי

משחקים לחיזוק המח והמצב רוח לבני הגיל השלישי

המח האנושי, מאפשר לנו ללמוד, לזכור, לשנן, להיות בעלי זהות, להרגיש אנחנו, האיבר המרתק הזה ניחן בגמישות רבה, וביכולת התחדשות, גם כאשר סימני הזקנה נמצאים מעבר לפינה. אספנו עבורכם, מספר מכשירים, תרגילים ומשחקים מדליקים, שישאירו את המח חזק, ערני, כשיר וצלול במיוחד.

כיצד לבחור משחקי מחשבה למבוגרים

משחקי מחשבה למבוגרים שונים במקצת מהמשחקים הרגילים בגרסאות, שנמכרות בחנויות הצעצועים והפנאי השונות:
הנקודה הראשונה- מדובר במשחקים מונגשים, חלקם יגיעו עם הדפסים מוגדלים לטובת אלו הסובלים מליקוי ראיה, חלקם יגיעו עם תופסנים ואמצעים לאחיזה נוחה
הנקודה השנייה- רוב המשחקים מאופיינים בדרגת קושי עולה וזאת על מנת להשיג את אלמנט ההתקדמות ולנטוע ביטחון ותחושת מסוגלות בקרב השחקן.
הנקודה השלישית: ניתן יהיה לשחק במשחקים בקבוצות, וזאת על מנת לעודד יצירת קשרים חברתיים סביב נושא אובייקטיבי, במועדון היום ומול המשפחה.
הנקודה הרביעית- ישנם משחקים, הבאים להשיג שילוב של מטרות לדוגמא: משחיל חוט למחט, אשר מסייע בפיתוח מוטוריקה עדינה, שכה חשובה לתפקוד היום יומי יחד עם יכולת ריכוז גבוהה, שמחדדת את תאי המח.
וכן ערכה לפיתוח מוטוריקה עדינה, שמשלבת בין פיתוח יכולת הזיכרון ושיפור יכולות הפעולה של האצבע המורה והיד. (ערכה זו מהווה תכנית טיפולית בפני עצמה)

משחקי זיהוי והתאמה

משחקי זיהוי והתאמה מבוססים על תמונת, כרטיסיות וחפיסות קלפים, ניתן לשחק אותם לבד ובקבוצות קטנות. ישנם משחקים, אשר תומכים במטופל בעת שהות במסגרות שיקומיות, בעת אשפוז, וכאשר נפגעת היכולת השפתית.
אלמנט נוסף, שנלקח בחשבון הוא הנוחות, ולכן קלפי וכרטיסיות הזיהוי מורכבות מחומרים עמידים, ובחלקן מגיעות בגרסאות עם דפוס מוגדל בהתאמה ללקויי ראיה.
להשלמת החוויה ניתן לרכוש בנפרד מחזיק קלפים ואף מערבב קלפים בלחיצת כפתור, המופעל על סוללות.

משחקי ריכוז ושיפור זיכרון

משחקי ריכוז תורמים לפיתוח היכולת הקוגניטיבית, ומתרגלים את השחקן בחשיבה רוחבית ותלת מימדית, במקרים רבים הוא יידרש להרכבה של פאזל צורות תלת מימדי נח לאחיזה, קובייה הונגרית.
הרעיון מאחורי קבוצת משחקים זו היא לאתגר, ולאפשר לשחקן לפתור את האתגר בקצב שלו.
פעמים רבות, העניין במשחק מסתיים, כאשר האתגר הושלם.

משחקים חברתיים, שיתרמו לתחושת השייכות ולהגברת רגשות חיוביים

בדידות היא הגורם מספר אחד לדיכאון בעידן המודרני, למעשה מעל 20% מקרב בני העשור השישי נוטלים כדורים נגד דיכאון, מלבד התלות בתרופה, מצב רגשי ונפשי ירוד, עשוי להשפיע לרגע גם הבריאות הפיזית והמנטלית, ולכם ישנה חשיבות גבוהה למשחקים איכותיים, אשר יעודדו מעורבות חברתית, וייסעו בין היתר בפיתוח קוגניטיבי, יכולות פיזיות עדינות, תחושת סיפוק, ואולי היסוד החשוב ביותר- תחושה של שייכות וקרבה.

על קבוצת משחקים זאת ניתן למצוא חפיסות קלפי ג'מבו, נוחים לאחיזה, משחקי דומינו צבעים, שמיועדים לקבוצות שחקנים קטנות (2-4) ומתרגלים את המשתתפים ביכולת תכנון אסטרטגי, שיפור הזיכרון ושיפור היכולת החשיבתית, לוחות בינגו מדליקים, משחקי זיכרון צבעים, המעודדים חשיבה מוחית, קלים לאחיזה, ומתאימים לעבודה בקבוצות קטנות של 1-4 משתתפים.

משחקים לשיפור המוטוריקה

משחקי מוטוריקה מאופיינים בתנועה פיזית, קלה ומופחתת מתח, במטרה לעודד חילוף חומרים טוב יותר, זרימת דם נמרצת יותר, להרים את מצב הרוח ולשפר את טווחי התנועה.
אביזרים לשיפור תנועתי, קלי משקל, וניתנים לנשיאה גם מחוץ לבית.
על הקבוצה נמנים משחקים כמו כדור חוזר, המשפר עד מאוד את זרימת הדם בכפות הידיים, כדורים תחושתיים, שמשמשים גם לעיסוי, כדורי כח לידיים, כדור עם חוט לאצבע, שחוזר (בדומה ליו יו ) ומפתח מוטוריקה עדינה, וכדור פיזיו נהדר, שייסע בעיסוי הגוף, שיפור תנועת הגוף, שיכוך ועבודה רכה על השרירים.

מעבר לכך, ניתן למצוא ערכות, המציעות תכנית טיפול הדרגתית בתחומי הזיכרון והמוטוריקה, חשוב לציין, שכלל המכשירים מתאימים לחולי אלצהיימר, ועשויים לסייע להם רבות בהתמודדות עם המחלה.

לביצוע הזמנות טלפוניות וקבלת פרטים נוספים, תוכלו ליצור עמנו קשר דרך מספר הטלפון: 054-6963056 ונשמח לעמוד לשירותכם!

 

המאמר הועיל לכם? שתפו גם אחרים
סמדר איתן

סמדר איתן

הנכדה שזיהתה צורך של סבתה בעזרים – "הגיל השלישי" הרגע המכונן של הקמתו.
שמי סמדר איתן – מנהלת הגיל השלישי ומרצה בכל הארץ על איכות חיים בגיל הזהב תוך דגש על סיפורי הצלחה ששיפרו ועזרו בתפקודה של סבתי רחל בראונר ז"ל.

דילוג לתוכן