כיצד לבחור כיסא רחצה למניעת החלקה?

כיצד לבחור כיסא רחצה למניעת החלקה?

פעולת הרחצה היום יומית, היא אחת מהתענוגות הגדולים ביותר לגוף האדם, הרחצה מנקה ומטהרת, השהייה בסביבה מימית ולחה מרגיעה ומרפה את השרירים, גם צליל זרם המים, והמגע שלהם בעור עושה פלאים לנפש ובכלל להרגשה הכללית, ולכן לרחצה יומית  אצל קשישים, אנשים סיעודיים ונתמכים, יש חשיבות רבה לא רק בהיבטים הבטיחותיים והבריאותיים אלא גם מההיבט הרגשי.
כיצד לבחור כסא רחצה למניעת החלקה?

אפשר להנגיש רחצה בטוחה בכל מרחב

הרחצה היום יומית היא חלק מתהליך הריפוי, היא מעניקה שלווה, רגיעה, ומהווה חלק משגרת הטיפול. מהיכרות ארוכת שנים עם מטופלים סיעודיים, אני בהחלט יכולה להעיד, שזמן הרחצה, אם אכן נתמך באמצעים הנכונים, היה אחד מהזמנים המענגים והמשמחים ביותר ביום.
כיוון שבעת הרחצה קיימת סכנת החלקה ברורה ומידית, נדרש לצייד את המרחב בציוד תומך נכון.

קיימים מספר סוגים של כסאות רחצה בהתאם לגודל חלל הרחצה:

כיסאות רחבים למקלחות, כסאות צרים לאמבטיות ומקלחונים, קרשים לרחצה, שניתנים להנחה על דפנות האמבטיה, שרפרפים נמוכים, כיסאות רחצה למצב עמידה עם כיוונון מודולרי, וכן כיסאות עם ידיות לתמיכה מרבית.
כל הכיסאות מצוידים במספר תכונות המבטיחות את עמידותם לאורך זמן ואת בטיחותם:

מניעת החלקה- כיסא רחצה סיעודי "מועד לפורענות" בשני אזורים מרכזיים, הראשון על המושב והשני בבסיס.
תחתיות כיסא רחצה למניעת החלקה מצוידות בגומיות ואקום, אשר מונעות את תזוזתו על המשטח החלק. משטח הישיבה מצויד בחומר רך ומתאים למגע עם הגוף ומונע את ההחלקה בעת הישיבה.

משקל קל- כיסא רחצה סיעודי מורכב משילדת אלומיניום ופלסטיק בעלי משקל קל.
אודות למבנה ארגונומי נכון הכיסא מספק תמיכה מרבית גם לאנשים בעלי משקל גבוה.

התאמה מודולרית- כיסאות רבים יספקו נוחות מרבית אודות לכיוונון מודולרי של רגלי וזרועות התמיכה.
מעבר לכך, ישנם שרפרפי רחצה, המשמשים גם ככיסא לנוחיות וכן כיסא לאמבטיה, ומאפשרים סיבוב על ציר, כך שניתן לתמרן עמו רבות, והוא אף מתאים לחללים קטנים וצרים.

נגישות גם לחללים קטנים- בבתים רבים ישנם מקלחונים, שפתח הגישה אליהם קטן וצר, על מנת להבטיח רחצה בתנאים נאותים ובמקלחון סגור ניתן להסתייע במגוון שרפרפים קטנים ופינתיים, שיבטיחו את בטיחות ונוחות השימוש, ויאפשרו גמישות רבה בתנועה, אחסנה והעברה.

לסיכום,

כיום, בזכות אביזרים לשיפור איכות החיים, ניתן להבטיח תנאים נאותים למבוגרים, קשישים, נכים ואנשים, הנדרשים לתמיכה סיעודית בתקופת מחלה ושיקום, כסא רחצה סיעודי מבטיח, שגם אם גרים בבית קטן וצר ניתן ליצור נגישות לרחצה נאותה ובטוחה, בחלל המוכר והאהוב.
אנו מזמינים אתכם לסייר באתר ולהתרשם ממגוון אביזרי הרחצה, שאנו מציעים לבני הגיל השלישי ובכלל.
לשאלות, הזמנות וקבלת פרטים נוספים, תוכלו ליצור עמנו קשר דרך הצ'ט באתר, או דרך מספר הטלפון: 054-6963056 ונשמח לעמוד לשירותכם!

המאמר הועיל לכם? שתפו גם אחרים
סמדר איתן

סמדר איתן

הנכדה שזיהתה צורך של סבתה בעזרים – "הגיל השלישי" הרגע המכונן של הקמתו.
שמי סמדר איתן – מנהלת הגיל השלישי ומרצה בכל הארץ על איכות חיים בגיל הזהב תוך דגש על סיפורי הצלחה ששיפרו ועזרו בתפקודה של סבתי רחל בראונר ז"ל.

דילוג לתוכן