שינויים בעקבות הגיל השלישי

הגיל השלישי נותן את אותותיו ורוב האנשים המבוגרים כבר אינם מתפקדים כפי שתפקדו בצעירותם. כל אחד מהם סובל מבעיות רפואיות כאלו ואחרות אשר משפיעות על ההתנהלות שלו ביום יום. לכן על פי הצרכים האינדיבידואליים של בני הזוג או של האדם הבודד, מבצעים היערכות כדי להגן על ההתנהלות שלהם בדרכים שונות. יש כאלו שאינם יציבים ולכן מתקינים עבורם בכמה מקומות בבית מוטות תמיכה מאלומיניום. כך כשהם נמצאים לדוגמה בחדר האמבטיה הם נעזרים במוט התמיכה ואופציה הזו מונעת לא אחת נפילות שיש להן השלכות כמו שברים ברגל, ביד או באגן הירך.

יש מקרים שבהם אנשים מבוגרים זקוקים לכספים לצרכים אישיים או רפואיים ואם אין להם כסף נזיל הם בוחנים את האפשרות של משכנתא הפוכה כלל אשר ניתנת על סמך הנכס שלהם. מדובר בתהליך ייחודי שבו לוקחים משכנתא אך עם זאת בעלי הנכס נשארים לגור בדירה ואת ההחזר הכספי מבצעים היורשים לאחר מותם של שני בני הזוג ולאחר מכירת הדירה. בדרך זו האנשים שהם בני הגיל השלישי נהנים מכל העולמות. הם נשארים לגור בבית שהם רגילים אליו ומצד שני הם מקבלים מהבנק את הכספים הנחוצים להם בתשלום חד פעמי או בקצבה חודשית.

היערכות בבית עבור בני הגיל השלישי

כאשר אחד מבני הזוג או שניהם רתוקים לכיסא גלגלים כיוון שהם כבר לא יכולים ללכת, יש צורך לבצע הרחבה של הפתחים בבית. לכן מתאמים שיפוץ בבית שבו מוציאים את דלתות הפנים ואת המשקופים ומתקינים במקומם משקופים בעלי מפתח רחב יותר וגם דלתות על פי המידות הללו. כך קל להם לנוע ממקום למקום בתוך הבית.

יש אנשים בגיל השלישי שמסוגלים לטפל בנושאים האלמנטריים כמו קניות, בישול, רכישת תרופות, כביסות ועוד. אך יש רבים אחרים שאינם מסוגלים כבר לבצע את המטלות הבסיסיות ולכן אין ברירה אלא לתאם עבורם עזרה. לאחר המבחן שמבצע המומחה לגריאטריה שמגיע מטעם המוסד לביטוח לאומי, הם קובעים לכל אדם כמות של שעות הטיפול שמיועדות לו. המטפלת מגיעה בימים קבועים ומבצעת שורה של פעולות חשובות, כדי שבני הגיל השלישי יוכלו לחיות חיים נורמטיביים ובכבוד.

ציוד עזר לחיי היום יום

ברוב המקרים הילדים שגם הם כבר מבוגרים מסייעים ורוכשים את הציוד הנדרש להורים המתבגרים על פי הצורך של כל אחד מהם. לעיתים מדובר בגרביים נגד החלקה, נעליים לרגליים נפוחות או כסאות רחצה לנוחות מקסימלית בחדר האמבטיה.

כמו כן הם קונים עבור בני הגיל השלישי הליכונים טלסקופיים, מקל הליכה מתקפל, כיסא גלגלים, או כל ציוד אחר שמותאם לצורך הספציפי שלהם על פי המלצתו של הרופא המומחה.

חיים נוחים ושקטים

הרצון של הילדים הוא שההורים שלהם שהם בני גיל השלישי ייהנו מהשנים הללו ולכן הם דואגים להם לכל פריט שישמח אותם כמו טלוויזיה איכותית עם חיבור לערוצים שהם אוהבים, מחשב אם הם אוהבים לגלוש, מכשיר סלולרי המותאם למבוגרים ועוד.

 

המאמר הועיל לכם? שתפו גם אחרים
סמדר איתן

סמדר איתן

הנכדה שזיהתה צורך של סבתה בעזרים – "הגיל השלישי" הרגע המכונן של הקמתו.
שמי סמדר איתן – מנהלת הגיל השלישי ומרצה בכל הארץ על איכות חיים בגיל הזהב תוך דגש על סיפורי הצלחה ששיפרו ועזרו בתפקודה של סבתי רחל בראונר ז"ל.

דילוג לתוכן