רחצה בטוחה ללא החלקות: הכירו את הפטנטים החדשניים

המקום מספר אחד להחלקה של אדם קשיש הוא המקלחת. ניתן לצמצם תרחיש זה ממש למינימום עד כדי כמעט מניעה, באמצעות התקנת ציוד מקלחת רלוונטי. במאמר זה נתייחס לשלושה פריטים המוגדרים "מצילים חיים" שממש חיוניים לקשיש במקלחת.

החלקה במקלחת – סכנה ברורה ומיידית

אחרי הכל, לא ההליכה ברחוב ולא הדרך לקניות או לחדר האוכל חושפות את הקשיש לנפילה כמו זו מהאמבטיה. החלקה בגלל מי הרחצה או עקב דפנות האמבטיה היא המסוכנת והקטלנית ביותר ולצערנו גם הנפוצה ביותר. במהלך הכתוב, תוכלו לקרוא על אמצעים שונים שממש חובה להתקין על מנת למנוע ככל האפשר את התרחשות התופעות המצערות הללו.

אמבטיה או מקלחת בטוחה

חשוב שהאמבטיה תהיה ללא דפנות. דלת הפתיחה מובילה ישר החוצה ללא דופן מפריד. ניתן לרכוש אמבטיות ללא דפנות חרסינה גבוהות, המהוות את מוקד הנפילה מספר אחד לקשישים. השירות מצריך התקנה של איש מקצוע ומרגע קיבוע אמבטיה כזו, הרחצה נעשית הרבה יותר בטוחה לקשיש, שיכול לצאת ולהיכנס מבלי לחשוש מדופן העומד בדרכו.

ידית אחיזה בתוך האמבטיה

ידית האחיזה היא ידית שבכל פעם שהקשיש חש שהוא עומד ליפול הוא פשוט צריך ללפות אותה בכדי למנוע נפילה. הידית חיונית גם בעת השימוש באמבטיה וגם כאשר מבקשים לצאת ממנה. גם אם משתמשים באמבטיה בטוחה שלא כוללת דפנות, קיים סיכוי להחליק בגלל המשטח הרטוב. ידית האחיזה מסייעת לצאת באופן מדורג ללא חשש שתתרחש נפילה. לכן, מוצר כמו ידית אחיזה של מקלחות ממש חיוני ובפועל חובה להתקינו בכל אמבטיה בה קשיש צפוי לעשות שימוש.

כסא רחצה ייעודי לקשיש

אם מעוניינים להקל על הקשיש ולמנוע ממנו לעמוד באופן ממושך בתוך האמבטיה, מומלץ לרכוש עבורו כסא רחצה.  הכסא לא מכיל בסיסים חלקים אלא בדיוק להיפך, קשיחים ומתקבעים על כל סוגי האמבטיות. כאשר יושבים על הכסא הזה הוא מספק מקסימות בטיחות לקשיש. הוא ניתן לעיגון על כל סוג של תשתית, אימייל, אקריל ועוד.

אמצעי קימה מנפילה או החלקה

במידה והתרחשה החלקה או נפילה, ניתן להרים את הקשיש שספג את המכה באמצעות תשתית מכנית ייעודית. היא מתלבשת ללא כאבים מתחת לבטנו ובאמצעות לחיצה ניתן להרים את הקשיש מאזור הנפילה למשטח בטוח כמו כסא מחוץ למקלחת. אמצעי זה קל לתפעול וחשוב שיימצא בחדרו ובמקלחתו של הקשיש. כמטפליו, חשוב שתתרגלו ותדעו כיצד להשתמש בתשתית הזו בזמן אמת.

מניעת החלקה ונפילה במקלחת והקניית הרגלי רחצה בטוחים

חשוב להרבות באבזור חדר הרחצה של הקשיש על מנת להפכו לבטיחותי ככל האפשר. בדרך זו אתם מונעים את ההחלקה הבאה ומאפשרים לו ליהנות ממקלחת בטיחותית ללא חשש מאובדן יציבות וכניסה למצב מסוכן של החלקה ונפילה מסכנות חיים.

המאמר הועיל לכם? שתפו גם אחרים
סמדר איתן

סמדר איתן

הנכדה שזיהתה צורך של סבתה בעזרים – "הגיל השלישי" הרגע המכונן של הקמתו.
שמי סמדר איתן – מנהלת הגיל השלישי ומרצה בכל הארץ על איכות חיים בגיל הזהב תוך דגש על סיפורי הצלחה ששיפרו ועזרו בתפקודה של סבתי רחל בראונר ז"ל.

דילוג לתוכן