משחקי זיכרון וחשיבה למבוגרים

משחקים אלה הם דרך מצוינת להעביר את שעות הפנאי בקרב מבוגרים. אומרים כי אצל אדם רגיל, יום של בדידות משול לעישון 15 סיגריות, ואצל אדם מבוגר זה נכון שבעתיים. לכן, מומלץ לדאוג למבוגרים היקרים לכם לחיי חברה ובהתאם לכך לצייד אותם במשחקים שיסייעו להם להעביר את שעות הפנאי עם חבריהם לקהילה. אלו משחקים ניתן ומומלץ לספק להם?

משחקי חשיבה על לוח

ציידו את יקיריכם בסט משחקי זיכרון וחשיבה למבוגרים ובו 3 לוחות משחק: דמקה, דמקה עם איורים של שח מט וטיק טאק. המשחק חוסך שימוש בכלי משחק כבדים שכן הכל מוטבע על עיגולי פלסטיק של דמקה. בנוסף, הוא מבוסס על לוח לפריסה, כמו שטיח, על גבי שולחן קיים ולכן ניתן לסחוב את המשחק לכל מקום ללא מאמץ.

משחקי זיכרון וזיכרון אסטרטגיים

לצד משחקי זיכרון וחשיבה למבוגרים במתכונת קלאסית לשינון אייטמים, ניתן למצוא את המשחק Goblets ובעברית "זלול את היריב". במשחק זה מקבלים השחקנים 4 סוגים של כלי משחק ב 4 סדרות שונות, סה"כ 16 כלים לשחקן, כשאחד השחקנים הוא הלבן והשני השחור. המטרה היא ליצור שורה ובה 4 גובלטים באותו הצבע. מותר לגובלט גדול לאכול גובלט קטן של היריב, אבל אם מי שעשה את זה חושף אותו ומגלה גובלט של היריב, הוא עשוי לתת לו את הניצחון. לכן, זה לא רק משחק אסטרטגי אלא גם כזה שמבוסס על שינון מהלכי העבר וזיכרונם לטווח ארוך. עוד בסדרה זו: משחק זיכרון צבעים למבוגרים.

משחקים לחידוד חשיבה מתמטית ולוגית

משחק "לולאת מספרים" מבוסס על זיכרון וחידוד חשיבה לוגית. המשחק מכיל מספרים מפלסטיק בצבעים שונים ופעולות חשבון מפוסלות פלסטיק, כולל סימן ה- "שווה". המטרה היא ליצור שרשרת מספרים, תרגילי שרשרת ומשוואות ובכך לחזור לפתח את החשיבה המתמטית שהייתה למבוגרים בצעירותם.

משחקי חברה תחרותיים קלאסיים

תמיד ניתן לצייד את המבוגרים שלכם בקלפים, טיק טאק עץ (איקס מיקס דריקס מעץ) ואפילו סט יוקרתי של אבני דומינו שחור לבן. למשחקים הללו אין גיל ואין סוף. כל שכבות הגילים מתעניינות לקחת בהם חלק. זהו תחביב מושלם לכל קבוצת מבוגרים. כשמחפשים משחקי זיכרון וחשיבה למבוגרים זהו ללא ספק הפתרון עבורם!

אמצעי עזר למשחקים קיימים

כשמתקיים ערב משחקי זיכרון וחשיבה למבוגרים תמיד טוב שיהיו עזרים שונים לשיפור החוויה. מערבב קלפים מקצועי שיוכל לערבב אותם לפני החלוקה, מחזיקי קלפים בצורות שונות, קוויים, עגולים ואחרים. אמצעי עזר אלה הופכים את חוויית ה- Leisure בקרב מבוגרים למשהו שונה לחלוטין ממה שהם הכירו בימי העבר. בואו לצייד אותם בטוב ביותר ואפשרו להם לשחק כמו צעירים, ללא בעיות לוגיסטיות, נפילת חלקים וכדומה. כשיש תשתיות משחק נוחות, ניתן לקיים משחקים בצוותא בכיף וללא הפרעה.

משחקי מבוגרים להעצמת החוויה החברתית שלהם

אחרי הכל, משחקי זיכרון וחשיבה למבוגרים מהווים עבורם העצמה חברתית. בואו לתת להם את הטוב ביותר בנושא זה ואפשרו להם לשחק להנאתם ולשתף את חבריהם בחוויות השונות.

המאמר הועיל לכם? שתפו גם אחרים
סמדר איתן

סמדר איתן

הנכדה שזיהתה צורך של סבתה בעזרים – "הגיל השלישי" הרגע המכונן של הקמתו.
שמי סמדר איתן – מנהלת הגיל השלישי ומרצה בכל הארץ על איכות חיים בגיל הזהב תוך דגש על סיפורי הצלחה ששיפרו ועזרו בתפקודה של סבתי רחל בראונר ז"ל.

דילוג לתוכן