כיצד לבחור הליכון לקשישים שהכי מתאים?

הליכון לקשיש: כיצד לבחור הליכון למבוגר שיהיה איכותי באמת?

לקום על הרגליים וללכת זו פעולה יום יומית, בסיסית ופשוטה, אך לא כך הדבר בקרב אנשים, הסובלים מחולשה בשרירים, ומתחילים לפתח סימני זקנה, עבורם מדובר בבעיה גדולה, אך עם פתרון פשוט בדמות הליכון לקשיש, כיצד לבחור את ההליכון הנכון? מדריך מקוצר למשתמש.

הליכון, שהולך איתם לכל מקום

הליכון למבוגר הוא לא רק אביזר תמך בעת תנועה מחדר לחדר במרחב המגורים, אלא עזר קריטי, המאפשר לקום, לשבת, לבצע פעולות בסיסיות כמו כניסה ויציאה מנוחיות, טיול ברחבי אזור המגורים, יציאה וכניסה לכלי תחבורה וזאת מבלי להסתייע בכיסא גלגלים מסורבל, אשר במקרים רבים, פוגע רבות במורל ובאיכות החיים.
קיימים מספר סוגי הליכונים למגורים בחיפה בפרט ובכל הארץ בהזמנה דרך האתר, שמהכנה המשותף בינהם הוא נוחות, קלות תנועה והתאמה לסגנון החיים.

נוחות

הנוחות תבוא לידי ביטוי בתכונות ארגונומיות מובנות בתוך ההליכון עצמו: כיוונון עלפי גובה, מרחק של כ 43 ס"מ בין הידיות, ציפוי נקודות האחיזה בספוג רך, וזאת על מנת למנוע החלקה ולהבטיח שימוש לאורך זמן מבלי לפתח כאבים ועייפות בפרק כף היד.

קלות תנועה

הליכון לקשיש הוא אביזר תמך נוסף הנלווה ליום יום, ומטרתו להבטיח תנועה קלה ובטוחה. יכולת קיפול מבטיחה, שיוכל להיכנס לכל תא מטען, גם ברכבים קטנים. גלגלים מובנים, המשודכים אל רגלי ההליכון מבטיחים מינימום מאמץ ומקסימום הנאה. ישנם הליכונים עם 2 גלגלים מובנים וישנם הליכונים (רולטורים) עם שלושה גלגלים מובנים.

התאמה לסגנון החיים

ישנם הליכונים, הנקראים גם רולטורים, ומגיעים עם 3 רגליים, כך שהם חוסכים במקום וגם נתפשים כמודרניים יותר. הליכונים אלו אף מצוידים בשקים מובנים, המאפשרים לאחסן בהם תיק אישי, טלפון וקניות.
מעבר לכך, קיימים דגמים של הליכון לקשישים עם כסא מרופד מתקפל עליו ניתן להניח שקניות קניות, מגשי אוכל, מגזינים וכן לנוח במקומות בהם אין כסא בנמצא.

בחירת ההליכון עלפי סגנון החיים – הליכון למבוגר

כיום, כאשר תוחלת החיים רק עולה עם השנים, קשישים מעוניינים לקחת חלק אינטגרלי משגרת היום יום, לצאת למועדוני יום, להשתתף בפעילויות התנדבותיות וליצוק משמעות לעשייה שלהם. לכל אחד ואחד יש סגנון חיים, שמייחד אותו. ישנם קשישים, אשר נהנים מתנועה חופשית יותר, אך עדיין נדרשים להיתמך בהליכון, ולכן במקרה זה הליכון עם שלושה גלגלים וכיס אחסון נלווה יהוו אלטרנטיבה מצוינת עבורם. ישנם קשישים, שעיקר התנועה שלהם נעשית במרחב המגורים, הם לא ממהרים לשום מקום, אך עדיין רוצים למקסם את הנוחות שלהם, במקרים אלו, יוכלו להיעזר בהליכונים, המצוידים ב 2 גלגלים, וישנם קשישים סיעודיים, שממעטים לצאת החוצה, אך עדיין מעוניינים "להישאר בגובה העיניים" עבור אלו, הליכונים, העוזרים לקום, שאל הרגליות שלהם מחוברים כדורי טניס, יהוו פתרון נהדר ואיכותי.

כיום ניתן להשיג הליכון למבוגרים בחיפה בפרט ובכל הארץ דרך אתר הבית של הגיל השלישי, אנו מזמינים אתכם להתרשם מהדגמים השונים, ליצור עמנו קשר, ונשמח לענות על כל שאלה.
לרשותכם עומד צ'ט זמין ברוב שעות היממה, וכן מספר הטלפון:  054-6963056, נשמח לעמוד לשירותכם!

המאמר הועיל לכם? שתפו גם אחרים
סמדר איתן

סמדר איתן

הנכדה שזיהתה צורך של סבתה בעזרים – "הגיל השלישי" הרגע המכונן של הקמתו.
שמי סמדר איתן – מנהלת הגיל השלישי ומרצה בכל הארץ על איכות חיים בגיל הזהב תוך דגש על סיפורי הצלחה ששיפרו ועזרו בתפקודה של סבתי רחל בראונר ז"ל.

דילוג לתוכן