הליכה בטוחה בבית ובחוץ עבור קשישים בני הגיל השלישי

הדרך הטובה ביותר לטפל בנפילה של קשיש היא למנוע אותה. נכון לשנת 2022 ישנם אמצעים רבים המאפשרים לכם לעשות זאת ולהסב להם חיים בטוחים. זכרו כי אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לפגיעה באיכות החיים של קשיש היא היותו חשוף לנפילות קטלניות. מה ניתן לעשות בכדי לצמצם את התופעה למינימום וליצור שגרה בה התרחיש כמעט נמנע?

עזרי הליכה ואמצעים ידניים לאדם הקשיש

אמצעים אלה ניתנים לאדם הקשיש על מנת שילך בבטחה וללא חשש מנפילה במהלך צעידה ברחוב או במרחב חיצוני מחוץ לביתו. ניתן לרכוש מקלות הליכה שחלקם מגיעים עם אמצעים משוכללים ביותר כמו כסא ישיבה על גוף המקל, רגליים לקיבועו לקרקע, ואמצעים אלקטרוניים על גביו, למשל רדיו להעברת זמן ההליכה בנעימים. הליכונים עם אמצעים בני 2-4 גלגלים שהקשיש אוחז בהם כשהוא נמצא מאחוריהם והידית מסייע לבלימת הנפילה. במקרה זה כאשר מתרחשת נפילה הגלגלים ננעלים או דגם 2 גלגלים נעצר על הצד האחורי בו אין גלגלים.

הקפדה על תזונה נכונה

ממש כמו אדם צעיר המבקש לשמור על בריאותו, כך גם ייראה הטיפול באדם הקשיש. חשוב לעשות בדיקות שהומלצו על ידי רופאו, ולחזק את המדדים החיוניים באמצעות תזונה נכונה. בשר בקר במקרה הזה מסייע בוויטמין B12 וחיזוק של תפקודי הגוף העיקריים, לצד אכילת ירקות, פירות ומרכיבים נוספים המכילים ויטמינים. מומלץ לעבוד עם תזונאי לקבלת תפריט התזונה הייעודי עבור הקשיש. כאשר הוא אוכל כראוי וגופו חזק ובריא סיכויי הנפילה שלו מצטמצמים.

פעילות גופנית קבועה

כניסה לשגרה בה ישנה פעילות גופנית צפויה לסייע רבות לקשיש. סוג הפעילות צריך להיקבע על ידי רופאו של הקשיש, שמכיר את יכולות המאמץ שלו ויוכל לסייע בניסוח הפעילות האידאלית עבורו. פעילות כמו הליכה, לפרק זמן קצוב, רצוי בחברת קשישים אחרים, בתור חברה, או לצידכם כאפוטרופוסים, צפויה לסייע רבות במודעות עצמית במהלכה ועל כן להפחית את סיכויי הנפילה בעתיד.

עזרה לאדם קשיש שספג נפילה

אם נקלעתם לסיטואציה בה קשיש שנמצא תחת תחום אחריותכם ספג נפילה, אתם יכולים לעזור לו גם בלי לנסות להרים אותו פיזית. ישנו מכשיר שניתן להציב את חלקו התחתון מתחת לגופו, ולהרים באמצעות מכניקה פשוטה לנקודה המבוקשת. ניתן להרים את האדם שנפל לספה, לכורסא, ולכל מקום אחר מעל גובה הרצפה. רצוי להצטייד בתשתית זו מבעוד מועד על מנת שתהיה זמינה באופן מידי במהלך הנפילה.

הצטיידות והכנת הקשיש לגיל השלישי הם המפתח להצלחה

כאשר אתם סועדים אדם קשיש, התכוננו לכל התרחישים. כן, הוא עשוי ליפול. כן, הוא עשוי להחליק. יש לנקוט בפעולות המצמצמות את הסיכויים לכך, כמו רכישת הליכונים ומקלות הליכה ייעודיים, לצד השבחת בריאותו של הקשיש וכל זאת לצד עבודה עם מכשיר המסייע בהרמה לאחר נפילה שהתרחשה.

המאמר הועיל לכם? שתפו גם אחרים
סמדר איתן

סמדר איתן

הנכדה שזיהתה צורך של סבתה בעזרים – "הגיל השלישי" הרגע המכונן של הקמתו.
שמי סמדר איתן – מנהלת הגיל השלישי ומרצה בכל הארץ על איכות חיים בגיל הזהב תוך דגש על סיפורי הצלחה ששיפרו ועזרו בתפקודה של סבתי רחל בראונר ז"ל.

דילוג לתוכן