למה הרבה מבוגרים דוחים את ההליכה עם מקל הליכה?

מקל הליכה עוזר לאנשים בעלי קושי בתנועה או אחרי ניתוחים או בשיקום ובמצבים שאנשים מבוגרים מתחילים להרגיש חוסר יציבות בזמן הליכה או עמידה.

לפי נתונים סטטיסטיים כל אדם שלישי מגיל 65+ נופל לפחות פעם אחת בשנה וכל אדם שני מגיל 70+ נופל לפחות פעם בשנה.

בעידן שנות ה2000 כאשר הטכנולוגיה מתקדמת ויש תנאי מחייה נוחים ומפנקים קל לחיות באיכות חיים והאריכות ימים.

טכנולוגיות הבריאות מתקדמות בפיתוחים של תרופות שדוחות זיקנה או מעכבות מחלות שמקשות על אנשים מבוגרים וכך מאפשר לאנשים רבים להנות ולתפקד כעצמאיים יותר שנים ואף הם מרגישים שהם עדיין צעירים ויכולים לתפקד כמו צעירים.

אנו רואים אנשים בגיל השלישי שעדיין נוהגים ברכב, מתנדבים לעבודות כמו בבתי חולים ועבודות בצה"ל, הולכים לפעילויות ספורט, מרכזי יום להרצאות וסדנאות יצירה, הולכים ללמוד שפות ואומנות, המבוגרים מרגישים פעילים ועצמאיים בביטחון רב.

אומנם בגיל השלישי הגוף מתחיל לתת סימנים של התפתחות הזיקנה שמתבטא בכאבים בגוף, שרירים רפויים, כדורים שלוקחים שלפעמיים יכולים לגרום לסחרחורות החושים מתחילים להיחלש כגון : ראיה, שמיעה.

המבוגר מבולבל מאוד שמצד אחד מרגיש עצמאי ומתפקד ומצד שני הגוף מתחיל להיזדקן.

בהרבה מקרים אנו שומעים על בני משפחה שמנסים לשכנע את המבוגר להתחיל ללכת עם המקל אחרי שהמבוגר חווה נפילה או תחושה של חוסר יציבות בזמן הליכה או עמידה ולפעמים במצבים שאין למבוגר כוח לעמוד זמן ממושך.

אנו מכירים מהעבר את המקל הסבא הידוע מקל עשוי מעץ עם ידית מכופפת והיום ישנם מקלות הליכה מסוגים שונים של חומרים ובצורות שונות ועיצובים שונים ויתרונות רבים :

מקל הליכה עם פנס, מקל הליכה מתקפל עם כסא, מקל הליכה עם בולמי זעזועים, מקל הליכה טלסקופי לכיוון הגובהה בהתאם לגובה המשתמש, מקל הליכה אורתופדי לנוחות ההליכה בהתאם לצורת כף היד.

ניתן לראות מבחר דגמים בקישור 

המאמר הועיל לכם? שתפו גם אחרים
סמדר איתן

סמדר איתן

הנכדה שזיהתה צורך של סבתה בעזרים – "הגיל השלישי" הרגע המכונן של הקמתו.
שמי סמדר איתן – מנהלת הגיל השלישי ומרצה בכל הארץ על איכות חיים בגיל הזהב תוך דגש על סיפורי הצלחה ששיפרו ועזרו בתפקודה של סבתי רחל בראונר ז"ל.

דילוג לתוכן