איך לשפר את מצב הרוח ותחושת החיוניות בגיל השלישי באמצעות פדלים מכשיר אימון דוושות

שתף ב...

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

איך לשפר את מצב הרוח ותחושת החיוניות בגיל השלישי באמצעות פדלים מכשיר אימון דוושות

אווירה טובה, חשיבה חיובית, הימצאות בקרב אנשים, שמבינים וחולקים תחומי עניין משותפים, שמירה על שגרה בריאה ותנועה הם רק חלק מהצעדים, שיאפשרו להפוך יום אפור וארוך ליום מרגש ומלא בתחושה של בריאות וחיוניות יצרנו עבורכם את המדריך הקצר ארבעה צעדים לבן הגיל השלישי המאושר.

הצעד הראשון- טבע ומים זו שמחת החיים

החיים במרחב החיים העירוני הרחיקו רבים מפעימתו הטבעית של הטבע, מהמקור והצורך להתחבר אל הרגע באמצעות הקיים. כאשר השגרה שוחקת ורבים נמצאים במרוץ אחר ההספק, בני הגיל השלישי עלולים לחוות בדידות עמוקה לנוכח השוני בשגרת החיים. ישנם שיסגלו לעצמם שגרה שוחקת ודוחקת, יפתחו תחביבים, ו"יילחמו בבדידות" אך ישנם, שימצאו עצמם עייפים ומעט "אבודים" בכל הזמן הפנוי שנוצר. אחת הדרכים להתניע את היום באווירה רגועה ונעימה היא על ידי שהיה במרחב הקרוב לטבע, זו יכולה להיות ישיבה שקטה בספסל והאזנה לציוץ הציפורים, יציאה אל האוויר הפתוח ושהיה ליד מקור מים כמו מזרקה עירונית. עשו לכם הרגל וצאו מהבית מדי בוקר כדי להתרענן ולהתאוורר, תצאו לצעידה קלה באזורים השקטים יותר במרחב המגורים, ותנו ליום להתגלות בפניכם.

הצעד השני- חיים בריאים עם שרירים חזקים

הגוף והנפש קשורים זה בזה. ולגוף בריא יש השפעה רבה על הנפש ומצב הרוח הכללי. אך גופנו בדומה למכונה נדרש לתחזוקה מתמדת ו"לשימון מכלולים" כיצד פעולה זאת מבוצעת? באמצעות הפעלת השרירים. כיום ניתן להיעזר במכשיר ביתי ובטוח לשימוש, המאפשר לחזק את השרירים באמצעות פעולת הפידול. פדלים מכשיר אימון דוושות משפר את זרימת הדם בגפיים, מחזק את השרירים וגורם ליציבות, המכשיר הביתי קל מאוד לתפעול וכולל כפתור לקביעת רמת הקושי. המכשיר עשוי מפלדה והוא עמיד במיוחד. המכשיר דו שימושי: כאשר הוא מונח על גבי הקרקע ישמש לחיזוק שרירי הרגליים, וכאשר הוא מונח על השולחן ישמש לחיזוק שרירי הידיים. המכשיר מספק הנאה של אימון תוך כדי ישיבה בכורסה מול הטלוויזיה ואף בגינה או במרפסת עם ספל הקפה.

הצעד השלישי- שבט אחים גם יחד

רבים מחכים לגיל השלישי כדי לפתח תחביב, לעשות משהו מיוחד עם חייהם וליצור. אך דווקא כשרוצים להתחיל מתקשים למצוא את החברה הנכונה, לטיעון זה מצטרף מחקר מעניין הגורס, שתחביב שלא פותח עוד בתקופה הקדמה לגיל הפנסיה, לא יפותח בימי הגיל השלישי. אך החדשות הטובות הן שעל מנת לפתח תחביב יצירתי מספיק לשהות בסביבה התומכת בכך. לצאת לקונצרטים מוזיקליים, לבקר בתערוכות אומנות, להקדיש זמן להרצאות, לגלות את המלתחה מחדש, לשהות עם מי שאוהבים ולשהות ביצירה, גם אם לא מתבצעת דרככם באופן ישיר.

הצעד הרביעי- יצירת סביבה מתאימה לסגנון החיים החדש

בגיל השלישי רבים חווים ביטחון בהיצמדות למוכר, לאהוב ולקיים. הרצון להישאר קרובים גיאוגרפית אל קרובי משפחה וחברים ולשמר כמה שיותר את השגרה הקודמת מביא רבים לחיות באזורים, שכבר לא מתאימים לצרכים הרגשיים והפיזיים שלהם. זה הזמן לשאול שאלות חשובות, אשר ישפיעו באופן מידי על האושר היום יומי. האם הבית שלי כבר מתאים לי? האם סביבת המגורים שלי מצליחה להגשים עבורי את סגנון החיים, שתמיד חלמתי עליו? האם יש פה מספיק פעילויות עבורי? לעיתים שינוי במקום המגורים (אפילו מעבר לרחוב אחר בתוך אותה עיר) ויצירת קרבה למקומות שנעים לשהות בהם מעלים את המוטיבציה לחיות את החיים, שתמיד חלמתם לחיות.

לסיכום, הזמן, הירידה בקצב החיים, היציאה ממעגל העבודה והשגרה מביאים לכך שבני הגיל השלישי עלולים לחוות ירידה ברמת התפקוד היום יומית. כחמישה עשר אחוזים מבני הגיל השלישי יראו סימנים של דיכאון, שיבואו לידי ביטוי במצב רוח ירוד, בדידות, חוסר אונים והיעדר חשק, אלו שיקדימו תרופה למכה ויקפידו על שגרה בריאה ותקינה הכוללת הליכה באוויר הפתוח, פעילות לחיזוק השרירים באמצעות פדלים מכשיר אימון דוושות, שיהיה ליד מקורות מים והשתתפות בפעילויות חברתיות יוכלו ליהנות מפנאי איכותי, להעשיר את חייהם ולחוות את גופם ורוחם בבריאות ושמחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן