פתרונות הנגשה לחדרי שינה עבור הגיל השלישי

פתרונות הנגשה לחדרי שינה עבור הגיל השלישי

איכות חיים טובה מתחילה באיזון ומרגוע, אך פעמים רבות, כאשר סימני זקנה ראשונית מתחילים להפגין את אותותיהם, אנו עלולים לחוות סוג של קושי, קטן, אך כזה, שבא לידי ביטוי בפעולות הבסיסיות בחיים: כמו מעבר בין שכיבה לישיבה, מעבר מישיבה לעמידה, ולהיפך, במקרים מסוימים עזרים ניידים וקלי משקל יספקו את התמיכה הנדרשת לאיכות חיים גבוהה, כיצד להפוך את חלל השינה למקום נח ובטוח? פתרונות מעשיים.

הפתרון הראשון: מעקות לקימה ולתמיכה
סכנת נפילה בעת שינה מעלה חשש ממשי, ודורשת שינוי עיצובי ותכנוני של מרחב השינה, הצמדת המיטה לקיר אחד, הצמדת רהיט כבד לצידה השינה, ועוד שלל פתרונות, שלא רק פוגמים באסתטיקה הסביבתית, אלא גם הופכים את השימוש במרחב לפחות נח (ואף בטוח)
כיום, ניתן להיעזר במעקות למיטה, אשר יקנו את השקט והביטחון בעת השינה, יתמכו בגוף המטופל, וייסעו לו להינות משגרת חיים בריאה ושקטה.
המעקות מתחברים לבסיס המזרון, ומחוזקים על ידי כבלים מובנים (מהווים כחלק מהערכה לרכישה) מתאימים לכל סוגי המזרונים, ואף למיטות מתכווננות, קיימים דגמים מפנקים, שמצוידים בכיסי צד, ומאפשרים להניח בתוכם מגזינים, ספרים, טלפונים, משקפיים, שלטים ופנסים.
לשימוש מהיר יותר, ניתן לבחור במעקה לקימה, אשר יוכל לשמש כעזר התנגדות למשקל הגוף גם לאנשים החיים בגפם, ומעוניינים בתמיכה זו.

מעבר ממצב שכיבה לישיבה

אולי אילו החוליות התחתונות, אולי השכמות, אולי כואב קצת בצד, רבים המתקרבים לעשור השביעי של החיים מתאים קושי במעבר ממצב של שכיבה למצב של ישיבה, לצורך כך, ניתן להיעזר בסולם חבלים למיטה, שמאפשר "לטפס" ממצב של שכיבה למצב של ישיבה, ללא מעמסה על החוליות.

הפתרון השני: עזרים לקריאה ולכתיבה
לקראת העשור החמישי לחיים רבים יחלו לחוות ירידה בכושר הראיה, שעשוי להקשות על קריאת ספרים, צפייה בסרטים והתנהלות יום יומית. כיום, ניתן להיעזר באביזרי עזר לשיפור הקריאה כמו זכוכית מגדלת עם תאורה, או זכוכית מגדלת שולחנית כולל מעמד, שמאפשרת לקרוא עיתונים במיטה, ואפילו זכוכית מגדלת מתכווננת עם שרשרת, שתוכלו להתנייד עמה.
אלו הנהנים מכתיבה ויצירה בעת שהותם בחלל השינה, יוכלו להסתייע במשפרי אחיזה ואביזרי אחיזה חזקה לכלי כתיבה (משמשים אף לסכום ומברשות שיניים) עזרים להקלדה וספוגים מוקצפים, אשר מונעים את החלקת הטוש/ העט או העיפרון מהיד.

לסיכומו של עניין,
לפעמים הפעולות הקטנות בחיים, כאלו, שלא שמנו לב אליהן, פשוט הופכות למורכבות יותר, האחיזה בעת נרפית, הראיה נעשית מעורפלת, ולפתע קשה לנו להתרומם. עם אביזרים נלווים ופשוטים יחסית, אין שום סיבה לחוות תחושה של כישלון, זקנה ואובדן כושר עצמאות, אפשר להמשיך לתפקד באופן עצמאי ומלא וליהנות מאיכות חיים גבוהה, כפי שכבר הורגלתם אליה בעבר!

לביצוע הזמנות טלפוניות וקבלת פרטים נוספים, תוכלו ליצור עמנו קשר דרך מספר הטלפון: 054-6963056 ונשמח לעמוד לשירותכם!

המאמר הועיל לכם? שתפו גם אחרים
סמדר איתן

סמדר איתן

הנכדה שזיהתה צורך של סבתה בעזרים – "הגיל השלישי" הרגע המכונן של הקמתו.
שמי סמדר איתן – מנהלת הגיל השלישי ומרצה בכל הארץ על איכות חיים בגיל הזהב תוך דגש על סיפורי הצלחה ששיפרו ועזרו בתפקודה של סבתי רחל בראונר ז"ל.

דילוג לתוכן