מבחר כסאות רחצה למניעת נפילות

בין אם ההורים או הסבים שלכם מתנהלים בדירתם ובין אם הם משתכנים בבית אבות, חשוב לדעת שהאמבטיה עבורם היא לא מה שהייתה בעבר. זה כבר לא התקן בו הם יכולים להישאר אדישים ולבלות בנעימים אלא כזה שהופך למלכודת נפילות, ולעתים נפילות קטלניות על הראש והגפיים. לא חשוב כמה תעירו להם וכמה תדרשו מהם ומהמטפלים שלהם לשים לב באופן מובהק יותר, אי אפשר למנוע את התרחיש הזה באמצעות הגורם האנושי לבדו. יש צורך באמצעי עזר שימנע לחלוטין נפילות כאלה בעתיד. האמצעי הזה הוא כלי מאד פשוט להסדרה: כסא אמבטיה למניעת נפילות. מהן האפשרויות שלכם בתחום זה?

שרפרף רחצה

השרפרף עשוי להיות נייח או עם גוף ישיבה מסתובב. חשוב לבחור שרפרף רחצה אשר יספק את מלוא ההנאה ברחצה לאדם המבוגר לו אתם דואגים. יש שיאהבו לבצע את התנועה שלהם בעצמם באופן מינימלי בעודם ישובים על השרפרף ויש שיעדיפו כל הכסא יסתובב יחד עמם. בהתאם למצבו של האדם הקשיש שלכם, חשוב לבחור בדגם שיספק לו את מלוא המענה. מומלץ להיוועץ במומחים לגיל השלישי בעלי ידע בכיסאות אמבטיה למבוגרים.

כסא ידיות לרחצה

כסא הידיות חרצה עשוי להיות טלסקופי בעל מבנה נמוך או בגובה סטנדרטי. חשוב לרכוש את הכסא בו האדם הישיש לו הוא מיועד יחוש בנוח באופן מובהק ויספק לעצמו את מלוא ההנאה בישיבה בעת הרחצה. מומלץ להיוועץ במומחים לגיל השלישי בעת רחצה.

כסאות למניעת החלקה

התקנה – באופן מובנה על שפת האמבטיה. הכסאות הללו לא רק מונעים נפילה אלא גם החלקה ומעידה עקב מגע עם משטח החרסינה המחוספס. כסא כזה הנו מרחף, כלומר נמצא באוויר מעל השפה של האמבטיה ולכן הוא מונע את ההחלקה. הוא קל מאד לשימוש. ניתן להוריד אותו ולאפשר לקשיש שמשתמש בו לרדת בבטחה. כסאות אלו נועדו עבור קשישים מועדים במיוחד שבעבר החליקו רבות ואף נפלו וספגו חבלות חמורות.

ספסלים וכסאות פינתיים

כסאות המספקים טכניקות ישיבה ייחודיות. יש קשישים שיעדיפו לשבת ללא משענת ממש כמו שיושבים בפארק וברחוב ולהם יתאים הספסל. הכסא הפינתי יתאים לחובבי הישיבה במעבה הגיגית ולא מחוצה לה. קשישים שמעדיפים לשבת בפנים כי זה גורם להם להרגיש יותר מוגנים – יעדיפו מטבע הדברים כסא פינתי להטמעה בפאה שבקיר האמבטיה. כיסא זה יספק להם מענה מלא למניעת נפילה בעודם בלוקיישן זה.

כסאות עם פתח כניסה

כסאות שמיועדים לכך שהקשיש ייכנס מבעד גוף הישיבה בקלות. גוף הישיבה חצוי בחלקו הקדמי על ידי מגרעת (שקע) בצורת חצי עיגול דרכה הוא יכול להיכנס ולשבת בנינוחות. כסאות אלו מוסדרים בגדים ובגבהים שונים בהתאם להעדפתו של הקשיש. מומלץ להיוועץ עם מומחי מכירת כסאות לגיל השלישי כדי להבטיח בחירה נוחה ומוצלחת עבור הקשיש שלכם שזקוק למענה זה.

המאמר הועיל לכם? שתפו גם אחרים
סמדר איתן

סמדר איתן

הנכדה שזיהתה צורך של סבתה בעזרים – "הגיל השלישי" הרגע המכונן של הקמתו.
שמי סמדר איתן – מנהלת הגיל השלישי ומרצה בכל הארץ על איכות חיים בגיל הזהב תוך דגש על סיפורי הצלחה ששיפרו ועזרו בתפקודה של סבתי רחל בראונר ז"ל.

דילוג לתוכן