עזרים המקלים על הגיל השלישי בעת הבידוד

בימים אלו קשישים רבים צפונים בבתיהם בשל מגפת וירוס הקורונה ונמצאים בסיכון לבצע פעולות יום יומיות באופן עצמאי ללא סעד ובנוסף חשופים לבדידות. על מנת להקל על ימי הבידוד אספנו עבורכם מספר עזרים חיוניים שיקלו על חיי הקשיש ויגבירו את הבטיחות בימים אלו. 

הגברת הבטיחות בחדר השינה 

כעת כאשר המבקרים אינם מגיעים ויש הנחיות המגבילות את הקרבה בין אדם לאדם, קשישים רבים עלולים למצוא עצמם מרותקים למיטה. תוספת של מעקה למיטה עם זרוע נפתחת מאפשרת לקשיש להיכנס למיטה, לקום ממנה בבטחה ולספק הגנה מפני נפילות בעת השינה. מעקב הבטיחות מגיע עם שני מנגנוני אבטחה ומותקן בקלות ללא כל צורך בברגים או קידוח. 

הגברת הבטיחות בעת הרחצה 

קשישים רבים נתמכים בעובדי הביטוח הלאומי שמסייעים להם בפעולות יום יומיות חיוניות כמו הליכה לשירותים ורחצה. בימים אלו שהשמירה על ההיגיינה חיונית לבריאות מומלץ לצייד את הקשיש בכסא רחצה אשר יגביר את הבטיחות בעת הרחצה ויקנה תחושה של ביטחון. כיסא הרחצה מיוצב על הקרקע באמצעות גומיות מגיע עם מושב מחורר המונע החלקה וידיות תומכות בצדדיו. מוצר חובה המסייע במניעת החלקה. 

הגברת הבטיחות בעת התנועה עם ההליכון

ידיהם של קשישים הנתמכים בהליכון לא פנויות להעביר דברים ממקום למקום, לעיתים מדובר בתרופות, בקבוק שתיה, מזון חיוני ואף טלפון. הליכון עם מגש מתקפל מהווה פתרון חיוני לכל קשיש השוהה לבדו. מידות המגש הן 30X40 ס"מ והן מתאימות להליכון ברוחב של 60 ס"מ.  

סיוע בנטילת טיפות עיניים

קשישים רבים הצורכים טיפות עיניים יפיקו תועלת רבה מעזר לטיפות עיניים שפותח בשיתוף המכון הלאומי הבריטי לעיוור. מדובר במוצר ארגונומי נייד, המונע בזבוז של טיפות עיניים יקרות. האביזר מסייע במניעת מצמוץ וכיוון הטיפות למקום הנכון, ובכך מאפשר לקשיש לטפטף את טיפות העיניים בכוחות עצמו ללא כל סיוע סיעודי אחר. 

שמירה על כושר מנטלי 

רבים אומרים שמגפת הקורונה תביא למשבר עולמי במצב הבריאות הנפשית. קשישים המבוצרים בביתם ואינם מחוברים לרשתות החברתיות נמצאים בקבוצת סיכון ללקות בדיכאון ולאבד אחיזה בחיים. לכן דווקא עכשיו בעת הזו מומלץ לעסוק בפעילויות מעודדות מחשבה ותנועה עדינה. ישנם משחקים שפותחו במיוחד למצבים טלו, מטרתם לגרות את העין ולשפר תפקודים קוגנטיביים גם אצל חולי דמנציה ואלצהיימר. אחד מהמשחקים הללו הוא לולאות מספרים שתורם לשמירה על תפקוד הידיים על ידי תרגול מוטוריקה עדינה ובחישוב פעולות חשבון.  

שמירה על תנועתיות ובריאות גופנית 

הנחיות משרד הבריאות נועדו להגן על קשישים הנמצאים בסיכון גבוה לחלות במחלת הקורונה. חלק ניכר מהנחיות אלו עוסק בהגבלת התנועה מחוץ לבית. בימים אלו מומלץ לבצע פעילות גופנית בסביבה בטוחה עם אופני כושר בישיבה לידיים ורגליים אשר נותנים מענה לאימון בטוח ומותאם לדרגת הכושר של המתעמל. 

הכותבת היא סמדר איתן, מנכ"לית הגיל השלישי- עזרים לקשישים,  3rd age 

המאמר הועיל לכם? שתפו גם אחרים
סמדר איתן

סמדר איתן

הנכדה שזיהתה צורך של סבתה בעזרים – "הגיל השלישי" הרגע המכונן של הקמתו.
שמי סמדר איתן – מנהלת הגיל השלישי ומרצה בכל הארץ על איכות חיים בגיל הזהב תוך דגש על סיפורי הצלחה ששיפרו ועזרו בתפקודה של סבתי רחל בראונר ז"ל.

דילוג לתוכן