חשיבות פעילות גופנית – אופני כושר ביתיים בישיבה לאימון ידיים ורגליים

גמישות היא חלק מהותי בבריאות הגוף והנפש שלנו. עם השנים רמת הגמישות של המערכת הפיזיולוגית באופן כללי ושל מערכת השרירים בפרט יורדת וזאת מכמה סיבות. ההתבגרות הטבעית של הגוף, איבוד של מרכיבים חיוניים ששומרים על חיוניות הגוף, ירידה בפעילות הגופנית וחוסר הקפדה על פעולות ששומרות על אלסטיות הגוף מהווים את הסיבות המרכזיות לירידה בתפקוד הפיזי.

חוסר גמישות בגוף היא סיבה מרכזית למגוון של בעיות פיזולוגיות, אורטופדיות, מכאובים ובעיות פרקים ועמוד השדרה, מה שאומר שחשוב מאד להקפיד על שמירת הגמישות ולכן ישנה חשיבות לפעילות גופית גבוהה מאוד!

הקפדה על כמה תרגילים פשוטים ביום במשך כמה דקות בלבד תסייע לשמור על גמישות הגוף והשירירם ותעזור לשמור על בריאות תקינה, כושר גופני ומצב רוח.

מוצר ביתי מומלץ לעבודה בפעילות גופנית אופני כושר ביתיים בישיבה לאימון ידיים ורגליים.

חשיבות פעילות גופנית – תרגילים לשימור הגמישות

בעת שמירה על גמישות הגוף חשוב לזכור ששרירים גמישים הם גם שרירים חלשים יותר, מה שאומר שבמקביל לעבודה על גמישות השריר חשוב מאד לבצע גם תרגילי יציבה.

אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג גמישות לשריר היא באמצעות מתיחות, אלא שחשוב מאד לבצע את המתיחות באופן נכון- כך שניתן יהיה להשיג תוצאה אמיתית מבלי לגרום נזק לשריר. כאב חד או חזק מדיי עלול להוביל לפציעה, וזה הדבר האחרון שהיינו רוצים להשיג. חשוב מאד להתמקד באיזור שעליו רוצים לעבוד ולבצע מתיחה עם תנועה, תוך המתנה של כ- 8 שניות.

השריר שלנו הוא איבר אלסטי ויכול להתארך או להתקצר בהתאם למניפולציות השונות שאנחנו עושים עליו. מה שאומר שחשוב מאד לבצע מתיחות נכונות, אך חשוב לא פחות הוא להקפיד על תדירות המתיחות. מוטב להקפיד על פעילות סדירה וחזרה על תרגילי מתיחות לפחות שלוש פעמים בשבוע, על מנת לשמור על התוצאות המתקבלות.

את תרגילי המתיחות והפעילויות למען גמישות השרירים מוטב לעשות בליווי מדריך שיוכל לפקח על הפעילות, לוודא שמתקבלות התוצאות הרצויות ויתרה מכך- שיוכל לפקח שלא נגרם שום נזק במהלך הפעילות.

פעילויות לשימור על גמישות, במיוחד בגיל השלישי, כדאי לעשות בקבוצה- כך ניתן יהיה לתפוס שתי ציפורים במכה ובנוסף לשפור המשמעותי לבריאות גם המעגל החברתי יוכל לגדול בזכות כך.

המאמר הועיל לכם? שתפו גם אחרים
סמדר איתן

סמדר איתן

הנכדה שזיהתה צורך של סבתה בעזרים – "הגיל השלישי" הרגע המכונן של הקמתו.
שמי סמדר איתן – מנהלת הגיל השלישי ומרצה בכל הארץ על איכות חיים בגיל הזהב תוך דגש על סיפורי הצלחה ששיפרו ועזרו בתפקודה של סבתי רחל בראונר ז"ל.

דילוג לתוכן