כיצד רוכשים מכשיר שמיעה בצורה נכונה

כשמתחילה ירידה משמעותית באיכות השמיעה, יש צורך לבחון האם הגיע הזמן להרכיב מכשיר שמיעה אשר יאפשר לקלוט בצורה טובה יותר קולות וצלילים. ירידה בשמיעה היא תופעה שיכולה להתרחש מסיבות שונות, בעיקר בגילאים מאוחרים, למרות שמסיבות מסוימות אפשר שהיא תחול עוד קודם לכן. 

ניתן למצוא היום מגוון רחב של מכשירי שמיעה, בין אם כאלה שמיועדים ספציפית לילדים ובין אם כאלה שמיועדים למבוגרים. בין המכשירים אפשר למצוא, כאלה אשר יש להרכיב אותם מאחורי האוזן ויש כאלה שניתן להרכיב אותם בתוך האוזן. כמו כן אפשר למצוא מכשירים דיגיטליים ומשוכללים, לצד מכשירים ישנים יותר, אנלוגיים. 

לפני שבוחרים מתוך קטלוג מכשירי שמיעה את המכשיר הרלוונטי בפרט עבור בני גיל הזהב, צריך לדעת על בסיס מה לבצע את הבחירה, חשוב לדעת כיצד לעשות זאת באופן שישרת את המטרה בצורה נכונה ולאורך זמן. כאן המקום להדגיש, הבחירה אמורה להתבצע על פי מה שנכון בין אם זה בהיבט הפיזי, כלומר כיצד המכשיר ישפיע על איכות השמיעה עצמה, ובין אם זה בהיבטים אחרים, כולל פסיכולוגיים. 

חשוב להבין, ההחלטה להרכיב מכשיר שמיעה היא לא פשוטה. לא עבור צעירים ובוודאי לא עבור אנשים מבוגרים. אומנם המכשיר יכול לשפר את איכות החיים באופן משמעותי, יכול לאפשר לאנשים מבוגרים לשמוע טוב יותר מה קורה סביבם, ליצור תקשורת טובה יותר עם הילדים והנכדים שלהם, וכן המכשיר יאפשר להם להתנהל בצורה הרבה יותר בטוחה. יחד עם זאת, עבור רבים זו החלטה קשה, לא פשוט להבין שאיכות השמיעה ירדה וצריך להתמודד עם זה. 

כיצד בוחרים מכשיר שמיעה בצורה נכונה

דבר ראשון שיש לעשות, זה לבחון מה צריך מבחינה רפואית, מבחינה בריאותית. כלומר, איזה סוג מכשיר יכול לספק את השירות הטוב ביותר. צריך להתייחס לכך בטווח הארוך ולא הקצר, שכן ייתכן מאוד שיהיה צורך להרכיב את המכשיר במשך שנים ארוכות. לכן חשוב לבחון האם הוא יכול להתאים לשימוש כזה. 

דבר שני אשר חשוב לבדוק, עד כמה הוא נוח לשימוש יומיומי. בין אם זה אומר, האם מרגישים אותו, האם ניתן להפעיל אותו, כאן גם יש צורך לבדוק את הפונקציות השונות שיש במכשיר, מה הוא מספק ובאיזו רמה. 

דבר שלישי שחשוב מאוד לבדוק, עד כמה קל לתחזק אותו, עד כמה פשוט לעשות זאת על בסיס קבוע. ישנם דברים מסוימים שצריך לשים לב אליהם. למשל, האם ניתן לעבוד עם המכשיר במים או במקומות אחרים. צריך להבין מה זה דורש להרכיב אותו גם בהיבט זה. 

נקודה אחרונה שחשוב להתייחס אליה היא, עד כמה המכשיר בולט ועד כמה נוח שזה ככה. זאת על מנת שלא יווצר מצב, שמרגישים לא נוח איתו מבחינה חזותית וחברתית. 

המאמר הועיל לכם? שתפו גם אחרים
סמדר איתן

סמדר איתן

הנכדה שזיהתה צורך של סבתה בעזרים – "הגיל השלישי" הרגע המכונן של הקמתו.
שמי סמדר איתן – מנהלת הגיל השלישי ומרצה בכל הארץ על איכות חיים בגיל הזהב תוך דגש על סיפורי הצלחה ששיפרו ועזרו בתפקודה של סבתי רחל בראונר ז"ל.

דילוג לתוכן