בטיחות ועזרים במטבח לקשישים עצמאיים

במדינת ישראל חיים כיום בביתם כ – 95% קשישים  עצמאיים שאינם מקבלים עזרה חיצונית

או שילדיהם מתגוררים במרחק גדול שלא מאפשר להם הגעה יומיומית אל הוריהם הקשישים ובכך אינם מודעים לסכנות האורבות להם בפעולות פשוטות במטבח.

בקרב הקשישים ישנו אחוז קטן אשר מקבל עזרה סיעודית מביטוח לאומי כגון מטפלת למספר שעות וימים בשבוע לא באופן רציף, או מטפל סיעודי זר שמתגורר איתם בביתם.

ישנן פעולות במטבח שהן פשוטות אך לקשישים זאת התמודדות יומיומית עם החשש לא להיפצע, להיפגע מהסיבה שככל שאנו מתבגרים חושינו במגמת ירידה ותגובותינו אינן מהירות כבעבר.

ישנם מבוגרים/קשישים שאינם מסוגלים לעמוד עמידה ממושכת על הרגליים ולכך יש פתרון יעיל והוא כסא מותאם (כסא עמידה מודולרי) אשר מותאם בגובה לשיש או לתנור, כיריים.

במידה והמבוגרים/קשישים מעוניינים לפתוח קופסאת שימורים או לסירוגין כל בקבוק אחר שהפתיחה קשה ולפעמים עלולה לגרום לפציעה, לצורך זה פותחו עזרים מצויינים שמקלים על הפתיחה ומונעים פגיעה או פציעה בידיים או באצבעות.

במקרים של רטיבות במטבח, או כאשר מדיחים כלים והמים משפריצים החוצה מהכיור או השפרצות של שמן טיגון על הרצפה, ישנן מדבקות למניעת החלקה.

המטבח הינו מקום שאנו נמצאים בו יותר ממחצית היום, ולכן במקרה של מבוגרים/קשישים רצוי ונכון לסדר את המטבח לפי צורכי המבוגר/קשיש, וכמו כן לדאוג לנגישות בטוחה נוחה ויעילה שתמנע פציעות למיניהן.

רצוי ומומלץ לסדר את הכלים בארונות המטבח כך שיהיה קל להושיט את היד ולהוציא את החפץ הנדרש ביתר קלילות ללא מאמץ וקושי ובבטחה.

במקרים של גובה – מומלץ לא לטפס על כסא, שולחן או סולם בכדי להגיע לחפצים שנמצאים בגובה, יש לסדר את החפצים הרצויים בגובה המתאים למבוגר/הקשיש.

נושא נוסף וחשוב מאוד בקרב המבוגרים/קשישים – רצוי מאוד להתקין מאתר דליפת גז, גלאי אש ועשן.

כאשר המבוגר/קשיש נעזר בהליכון ניתן להשתמש במגש מתקפל להליכון ולהעזר בו להעברת חפצים ממקום למקום.

בימינו, ישנה מודעות מאוד גדולה לצורכי המבוגר/קשיש ולכן מידי יום מפתחים מוצרים חדשים ויעילים המקלים עליהם את חיי השגרה ובכך מונעים סכנות והחלקות.

ניתן להגיע לחנות הנמצאת בגשר הזיו ולמצוא בה פטנטים והמצאות כגון: עזרי אחיזה למיניהם, משטח נגד החלקה, מנשא לצלחות חמות עזרים להרמת חפצים שנפלו מבלי צורך להתכופף.

אשמח לענות לכל שאלה ויעוץ בטלפון – 054-6963056, סמדר איתן.

אתר הגיל השלישי www.thirdage.co.il

כתבה סמדר איתן – מתמחה ומרצה בתחום הגיל השלישי

המאמר הועיל לכם? שתפו גם אחרים
סמדר איתן

סמדר איתן

הנכדה שזיהתה צורך של סבתה בעזרים – "הגיל השלישי" הרגע המכונן של הקמתו.
שמי סמדר איתן – מנהלת הגיל השלישי ומרצה בכל הארץ על איכות חיים בגיל הזהב תוך דגש על סיפורי הצלחה ששיפרו ועזרו בתפקודה של סבתי רחל בראונר ז"ל.

דילוג לתוכן