מעקה למיטה ולכורסא – לאפשר לבני הגיל השלישי לקום בקלות

כאשר אתם סועדים אדם קשיש ויושבים עמו סביב השולחן, על ספה וכמובן במיטתו, קשה לו לקום והמטפלת הסיעודית צריכה להתערב. שגרה זו בוודאי מוכרת לכם מקרוב. בדיוק בשל כך, מגיע לו את הטוב ביותר: מעקה למיטה המאפשר לו לקום מכל מצב ומכל סוג של פתרון ישיבה, מהמיטה הסיעודית ועד ספות היוקרה.

המעקה עשוי אלומיניום ובעל אחיזה נוחה ולא חדה

אחד העקרונות המנחים בגרונטולוגיה, ממש בדומה לטיפול בילדים, הוא שהאביזר המוענק למושא הטיפול לא יהיה חד. מה שמעטים יודעים הוא שגם צביעה לא נכונה של האביזר עלולה לחדד אותו ולסכן את המשתמש. כאן, מדובר על מעקה למיטה העשוי אלומיניום ונצבע בצביעת מחשב מדויקת במפעל. עובדה זו מבטלת את הסיכון שמדובר במכשיר לא נעים להחזקה. ההיפך הוא הנכון. עד כה, כל נזקק שהשתמש במעקה חש כי מדובר על מעקה מדרגות קבוע, עובדה שסייעה לו לקום בכיף מכל פתרון ישיבה.

המעקה מתכוונן ומאפשר שינוי בגובה והתאמה הנדסית לכל מוצר ישיבה

אחד היתרונות הבולטים של מעקה למיטה מדגם זה הוא היותו מתכוונן. המשמעות היא שניתן להשתמש בו כשפתרון הישיבה נמוך (ספת סלון, למשל), או גבוה (כסא פינת אוכל, למשל). ניתן להשתמש בו כשהמזרון נפרד מהמיטה וניתן להשתמש בו בספת אירוח, בה המזרן הוא חלק אינטגרלי מהבסיס. למעשה, כל מקום בו אתם מושיבים את הקשיש הסועד תחת שולחנכם נהפך בזכות מעקה למיטה מדגם זה – לפשוט לקימה.

עמידות חסרת פשרות: אינו מתבלה ואינו נהרס בקלות

היצרנים כמובן לקחו בחשבון כי מעקה למיטה עלול להישמט, ליפול, הקשיש עשוי לעשות בו שימוש לא נכון וכן הלאה. בדיוק בשל כך הוא נבנה תחת תקנים מערביים מחמירים מאד, הכוללים גם שמירה מפני חבטות קשות. המעקה פשוט אינו נהרס ואינו מתבלה אלא נשמר כמו חדש ללא כל בעיה. אינכם צריכים לחשוש לעתידו או להקפיד שהקשיש יעשה בו שימוש "נכון". הוא ישמור עבורו על יציבות מלאה. גם הסיכוי "לטעות" בתנועות אפסי משום שהוא מספק דינאמיות שאין כמעט באף מוצר אקוויוולנטי אחר בתחום סיעוד הקשישים.

מוצר קל משקל שניתן להסיע ממקום למקום

המוצר ניתן להובלה ממקום למקום. אם המטפלת הסיעודית של הקשיש צריכה להוביל אותו לבית שלכם מבית האבות או מכל מקום אחר בו הוא נמצא, מעקה למיטה מדגם זה נכנס בקלות במכונית וניתן לשינוע גם בתחבורה ציבורית ללא כל בעיה. ניידות ברמה כזו, בשילוב עם יציבות חסרת פשרות בעת שימוש פעיל מהוות שילוב נדיר מאד במוצרים בתחום הגרונטולוגיה ולכן מעקה למיטה מסוג זה הנו פריט ייחודי לדעת רבים במעורים בענף זה. הבטיחו למי שאתם מטפלים בו את תשתית הקימה הטובה ביותר והסדירו עבורו מעקה למיטה שיסייע לו בכל עת שיבקש לקום ולעמוד שוב על רגליו, לאחר ישיבה או שינה. 

המאמר הועיל לכם? שתפו גם אחרים
סמדר איתן

סמדר איתן

הנכדה שזיהתה צורך של סבתה בעזרים – "הגיל השלישי" הרגע המכונן של הקמתו.
שמי סמדר איתן – מנהלת הגיל השלישי ומרצה בכל הארץ על איכות חיים בגיל הזהב תוך דגש על סיפורי הצלחה ששיפרו ועזרו בתפקודה של סבתי רחל בראונר ז"ל.

דילוג לתוכן