שני מסלולי טיול במרכז עם מקל הליכה מתקפל שמתאימים לבני הגיל השלישי

שתף ב...

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

היציאה לחיק הטבע והשהייה באוויר הפתוח מטיבים עם הבריאות הנפשית ותורמים לתחושת רווחה. אפסנו עבורם שני מסלולים, שיתאימו מאוד לבני הגיל השלישי בזכות אורכם ומגוון האטרקציות שהם מציעים. המסלולים נמצאים במרכז הארץ אך נגישים מאוד הן מבחינת תחבורה ציבורית והן מבחינת תחבורה פרטית. אז שנצא לטייל?

המסלול הראשון: הפארק הלאומי ברמת גן

בקרבת כביש מספר ארבע, צומת אלוף שדה, הספארי ומחלף הטייסים בתל אביב שוכן הפארק הלאומי ברמת גן. פארק רחב ידיים, המשתרע עלפני עשרות מטרים של מדשאות ושבילי הליכה מוריקים. בשעות הבוקר הפארק שקט ושליו ומאפשר לשלב בין טיול רגלי נינוח בין עצי הסיגלון ועצי הצאלון יחד עם ארוחה קלילה. ההגעה לפארק נעשית באמצעות תחבורה ציבורית (כל אוטובוס המגיע אל מסוף וינטר) וכן באמצעות תחבורה פרטית- במקום ישנה חניה בשפע בכחול לבן. את הביקור בפארק הלאומי ניתן לשלב עם ביקור בגן החיות הספארי, שנמצא בסמיכות.
משך הבילוי: עד חמש שעות והוא כולל טיול רגלי בפארק הלאומי , ארוחה קלילה במסעדת המקום (ישנם שני בתי קפה בשטח הפארק) ואפשרות לביקור בספארי
העלות: הכניסה לפארק ללא עלות, הכניסה לגן החיות הספארי מותנת בתשלום של כמה עשרות שקלים (יש הנחה לאזרחים ותיקים, תשלום בקופת הכניסה)
הטיול משלב מסלול הליכה בגן מוריק, ביקור בגינת ירק מטופחת, ומנוחה ב"פינחת" מתחם ערסלים וספרייה ציבורית פתוחה לכל.
המלצות: מתאים מאוד לימי חורף שמשיים וכן לשעות הבוקר המוקדמות בימי הקיץ.
ניתן גם באמצעות כיסא גלגלים וכן עם מקל הליכה רגיל או מקל הליכה מתקפל

המסלול השני: טיול לאורך נמל תל אביב והטיילת

ניחוח של ים, אוויר נקי ותחושה של חיוניות הם מנת חלקם של טיול רגלי בטיילת לצד הים. כיום קיימים מספר מסלולי הליכה מרכזיים, המחברים בין ערים שונות (בין יפו לבת ים ולראשון לציון וכן בין יפו לתל אביב) שמספקים מסלול הליכה בין שעה וחצי המאפשר שהייה באוויר הפתוח ומנוחה באחד מבתי הקפה והקיוסקים הפרוסים במרחב. את מסלול הטיול מתחילים בנמל תל אביב לשם ניתן להגיע בתחבורה ציבורית (למסוף רידינג) או בתחבורה פרטית (שפע של חניה במקום בחינם ובחניון מוסדר) ההליכה נעשית לכיוון דרום אל עבר חוף מציצים ולאורך קן החוף. את הדק יחליף שביל אבנים מרוצפות, לאלו ההולכים עם מקל הליכה מתקפל או כל מקל הליכה אחר מומלץ מדי פעם לצאת אל כיוון החוף וללכת יחפים בסמוך לקו המים. המקל יסייע בתנועה, וההליכה על החול הרך יחסית תסייע לזרימה טובה יותר של הדם ולתחושה של חיבור עם הקרקע.
מומלץ לבצע את מסלול ההליכה בשעות הבוקר המוקדמות בימי הקיץ או בשעות הערב המאוחרות ולקראת השקיעה. בימי החורף עדיף לצאת לטיול ביום שמשי, ובכל מקרה לא ליד קו החוף מחשש לגאות ושפל.

לסיכום, לפעמים יציאה לטיול מרענן ומחדש כוחות יכולה להיות גם במרחק נסיעה של מחצית השעה. זה הזמן להצטייד בבקבוק מים, בגדים נוחים, כובע, נעליים בטיחותיות ומקל הליכה ולצאת לטייל בשבילי ארץ ישראל. בכל גיל ובפרט בגיל השלישי השהייה בחיק הטבע מטיבה מאוד עם הנפש ועם הגוף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן