נפילות בקרב קשישים – איך להימנע מנפילות בבית ובעיקר במקלחת?

שתף ב...

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

נפילות בקרב קשישים הינו דבר שכיח ,זמן החלמה אם בכלל של אדם מבוגר שנפל, ארוך וממושך ככל שגילו מבוגר.

אנשים מבוגרים נוטים לקחת תרופות מסוימות שתופעות הלוואי שלהן עם סחרחורות ומשפיעות על יציבות האדם.

ישנה מחלת האוסטיאופרוזיס אשר גורמת להדלדלות העצם ומעלה את הסיכון לשברים, ולכן אנשים שחולים במחלה זו צריכים להזהר מנפילה כפליים.

הקליקו לאביזרים נגד החלקה

טיפים ועצות למניעת נפילות בקרב קשישים  וכיצד להפוף את הבית לבטיחותי יותר:

1. מדרגות חיצוניות ופנימיות – אם יש מדרגות לכניסת הבית  או בתוך הבית מומלץ שיהיה מעקה ועל הרצפה שטיחים יציבים או מדבקות נגד החלקה לאמבטיה ולמקלחת, במידה והמדרגות חשופות ללא קורת גג מומלץ לכסותן עם גגון או כל דבר דומה אחר.

2. רצפה- יש להזיז חפצים קטנים, כבלים וחוטים שעומדים במעברים, יש להמנע משטיחים מיותרים ניתן גם לפזר מדבקות באזורים מחליקים

3. מטבח- מומלץ להניח שטיחים יציבים ולא מחליקים או מדבקות מונעות החלקה נגד מים

4. אמבטיה –  מתחם האמטביה והרצפה הרטובה הינם המקור מספר אחת הגורם לנפילות בקרב קשישים, ניתן לשים מדבקות מונעות החלקה לכל שטח האמבטיה ליד הכיור, השירותים או התוך האמבטיה.
ניתן להוסיף כסא שירותים שיגביהה את האסלה ואף יתמוך עם ידיות בעת ישיבה או קימה מהאסלה
במקלחת מומלץ מאוד להתקלח בישיבה ולא בעמידה ישנם כסאות מיוחדות למקלחת : כסא מסתובב או כסא עם משענת וחורים ליציאת המים למטה חשוב מאוד שהכיסא יהיה מוצמד לריצפה בוואקום.

5. תאורה – מומלץ להיות ביום עם תאורה כל הזמן ואף בלילה להשאיר תאורה דלוקה

6. נעליים- לא מומלץ לאנשים מבוגרים ללכת עם נעליים פתוחות עדיף נעל סגורה שהרגל לא תצא מהנעל, ישנם נעליים עם סוליה מגומי שמונעת החלקה שמומלץ לנעול במיוחד באזורים שיש סיכוי למים על הרצפה

7. מומלץ לשאול רופא על החלפת כדורים שיש להם פחות תופעות לוואי של סחרחורות וגרימה לנפילות כגון כדורים לנידודי שינה

8. ניתן להשתמש בעזרי הליכה, עזרי מניעת נפילות כגון הליכון או מקל הליכה המותאם לגובה המשתמש

9. מומלץ לשמור על משקל גוף נמוך שכן עליה במשקל הגוף עלול לחבלה חזקה יותר בעת נפילה

10. במידה והמבוגר יקפיד על פעילות פיזית מסודרת הכולל חיזוק שרירים והעצמות ותרגילים לשיפור שיווי המשקל והליכה יוכל להיות חזק יותר ולהמנע מנפילות מיותרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן