לשפר את הבריאות באמצעות הליכון עוזר לקום

שתף ב...

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

לשפר את הבריאות באמצעות הליכון

הליכון משמש כאמצעי הניידות הנפוץ והנח ביותר לגיל השלישי, מחד הוא מאפשר להישאר "בגובה העיניים" ומנגד הוא מספק תמיכה איכותית ונוחה לתנועה היום יומית. אספנו מספר תרגילים לביצוע עם הליכון, שיסייעו לשמור על כושר גופני ויתרמו לאיכות החיים.

התרגיל הראשון: מעבר מעמידה לישיבה

את התרגיל הראשון אפשר לבצע עם כל הליכון, אך טוב ביותר לבצע עם הליכון עוזר לקום, בזכות הידיות לאחיזה מדורגת.
אופן התרגיל:
בעת ישיבה על כיסא או כורסא יציבה (אך לא רכה מדי) יש להעביר את משקל הגוף לעקבים בכפות הרגליים ולהיתמך בהליכון לטובת התרוממות.
רצוי לחזור על התרגיל 8 פעמים, חשוב לשמור על קצב איטי.
ישוב לאחוז היטב בהליכון- אך לא להעיבר אליו משקל.
עדיף לבצע את התרגיל תחת השגחה.

תרומה בריאותית: התרגיל מסייע בחיזוק שרירי הארבע ראשי (מעל הברך) והזרועות, וכן  משפר את יכולת התנועה.

התרגיל השני: העברת משקל מצד לצד

העברת משקל מצד לצד הוא תרגיל פשוט לכאורה, אך בעל תמורה בריאותית מובהקת, הוא תורם לאיזון ולשיפור שיווי המשקל, ומאריך את זוקפי הירך.
הקפדה על התרגיל תסייע בשיפור ההליכה.

מהלך התרגיל:
יש לעמוד באופן יציב במרכז הליכון רגיל או הליכון עוזר לקום, להיאחז בו לתמיכה, ולהרחיק את רגל ימין הצידה מהגוף, לאחר מכן יש לחזור על אותה הפעולה בצד שמאל.
חזרות: עד 8 חזרות בכל צד.
ניתן לבצע את התרגיל בין עד שלוש פעמים ביום (בהפרשים של זמן)
דגשים חשובים: אין למהר, ובעת הרחקת הרגל מומלץ לנשוף (להוציא) אוויר.

התרגיל השלישי: הנפת ידיים ורגליים
תרגיל חזק מאוד, שמסייע רבות בשיפור שיפור המשקל והקאורדינציה.
התרגיל דורש ריכוז רב, וכולל הרחקת ידיים ורגליים הצידה מהגוף.

אופן התרגיל:
יש לעמוד במרכז הליכון הרגיל או הליכון עוזר לקום.
יש להניף את יד ימין הצידה מהגוף, ובמקביל יש להניף את רגל שמאל הצידה מהגוף.
זהו תרגיל למתקדמים וכדאי לבצע אותו לאחר שהושגה שליטה בהנפת ידיים ורגליים בנפרד.
אם ניתן, כדאי לבצע את התרגיל תחת ליווי והשגחה.

התרגיל האחרון- מתיחות

מתיחות מסייעות בהארכת השרירים ומסייעות בשיפור טווחי התנועה. מתיחות עם הליכון עוזר לקום או כל הליכון אחר- שהוא יציב (ללא גלגלים) יבואו לידי ביטוי בשליחת הרגל אחורנית, והעברת המשקל אל העקב.
חשוב להישאר במנח המתיחה לפחות 10 שניות ולהחליף צדדים.

ניתן לבצע בין שלוש לחמש חזרות בכל סט.

 

לסיכום,

את הזמן לא ניתן לעצור אבל על איכות החיים אפשר בהחלט להשפיע באמצעות תנועה נכונה, פעילות גופנית סדירה ותמיכה איכותית. גם אם גילכם מבוגר, ואתם נדרשים להיעזר בהליכון רגיל או באמצעות הליכון עוזר לקום תוכלו לסגל שגרת פעילות ספורטיבית, שתטיב את איכות החיים, תקל על התנועיות ותוסיף מרץ וחיוניות ליום יום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן