טבעת עיסוי לתרגול והפחתה של כאבים או רעידות בכף היד

שתף ב...

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

ביום יום אנו משתמשים מספר רב של פעמים בידיים שלנו. אנו אוכלים בעזרתן, עובדים, משחקים ומתאמנים איתן. שימוש רב זה מביא לכך הידיים מתעייפות ונוצרים כאבים. כתוצאה מכאבים אלו יכולה להיווצר טראומה, חבלה או עומס שיכולים להקשות עלינו.

ישנם אנשים שסובלים מרעידות בידיים ומה שדומה בין סוגי הרעד הוא שלכל האנשים בעלי הרעד יש כיווצים בשרירים, בעקבות הכיווצים נוצרת תנועה לא רצונית בידיים. קיימים מגוון רב של סוגי רעד ודרכים שונות לטיפול בהם.

מפרק כף היד בנוי בין היתר מרקמות קטנות המחברות עצמות בתוך שורש כף היד וגם מקפסולה מפרקית. האצבעות בנויות כל אחת מעצם ארוכה -האגודל בנוי משלוש עצמות קטנות . כל האצבעות יכולות לזוז בתנועה סיבובית , בתנועה ישירה ובכיפוף. האגודל הוא יוצא דופן מכיוון שמפרקו הוא מיוחד והוא יכול לזוז לכל הכיוונים וגם לזוז בתנועה סיבובית לשני הכיוונים.

כף היד יכולה לזוז בתנועה ישרה, סיבובית, בכיפוף והנעה לצדדים.

מה שנוטה להיפגע הכי הרבה בנפילות הוא שורש כף היד מכיוון שהדחף הראשון הוא להגן על עצמינו בעזרת הידיים בזמן נפילה וכך יוצא שכל משקל גופינו נופל על שורש כף היד והוא נפגע ראשון. כאשר משקל גדול נופל על כף היד נוצרת טראומה על אזור המפרק וכתוצאה מכך נוצרים נזקים.

רצוי לשמר לחזק ולהזרים דם בידיים על מנת למנוע נזקים בעתיד.

להלן 14 שלבים לתרגול עם הטבעת לחיזוק השרירים בידיים:

  1. לנער את כפות הידיים למשך 10 שניות ולתת לדם לזרום ולחום להתפשט.
  2. לשפשף כפות ידיים בכדי ליצור חום.
  3. ללפות את הטבעת משני הצדדים ולעשות לחיצות לכיוון פנים הטבעת ולכיוון חוץ הטבעת לסירוגין.
  4. ללפות את הטבעת משני הצדדים וללחוץ את הטבעת ואז להרפות.
  5. ללפות את הטבעת ביד אחת. יד אחת מחזיקה את הטבעת, נותנת התנגדות, היד השנייה לוחצת אצבע אצבע בנפרד על הטבעת.
  6. ישיבה זקופה, מרפקים כפופים, להחזיק את הטבעת משני הצדדים. להזיז את הידיים ל 2 הכיוונים (ימין ושמאל) ובכל תנועה מותחים ומרפים את הטבעת.
  7. להחזיק את הטבעת משני הצדדים למתוח את הידיים קדימה ולהחזיק את הטבעת חזק . לעשות תנועה למעלה, לאמצע ולמטה (בעוד הידיים מתוחות ומחזיקות את הטבעת).
  8. להחזיק את הטבעת מאחורי הגב למתוח את הידיים ולהחזיק את הטבעת משני הצדדים, להחזיק את הטבעת חזק. לעשות תנועה למעלה , לאמצע ולמטה (בעוד הידיים נשארות מתוחות מאחורי הגב ומחזיקות את הטבעת).
  9. מאחורי הגב לסובב את הטבעת לשני הכיוונים (ימין ושמאל).
  10. ישיבה זקופה, מרפקים כפופים לסובב את הטבעת בתנועות סיבוביות כמו הגה. להחזיק את הטבעת משני הצדדים.
  11. ישיבה זקופה, מרפקים כפופים יד אחת כל פעם מחזיקה את טבעת עיסוי לסובב את שורש כף היד, גורם לתנועה סיבובית של הטבעת.
  12. להחזיק את טבעת עיסוי משני הצדדים, יד אחת מתוחה והשנייה כפופה- נותנת התנגדות (מאין תנועה של חץ וקשת). היד המתוחה מותחת את הטבעת כלפיי חוץ והיד הכפופה מושכת אותה פנימה (יוצרת התנגדות).
  13. להחזיק את הטבעת משני הצדדים. כל יד מסובבת את הטבעת לכיוון אחר (קדימה ואחורה) בו זמנית (מאין תנועה של המספר 8).
  14. להניח את הטבעת לנער ולשחרר העדינות את חלקי הגוף.

לפרטים נוספים על טבעת עיסוי באתר הגיל השלישי

לסיכום, היד וכף היד הן אברים שאנו נעזרים בהם יום יום ולכן, כאשר ישנה פגיעה ביכולת להשתמש בהן ישנה פגיעה קשה בתפקוד שלנו בחיי היום יום.

תגובה אחת

  1. מניסיוני האישי התרגולים שבצעתי עם הטבעת אני מבקשת לציין שהטבעת היתה לי לעזר רב והכאבים פחתו מיום ליום. תודה על המוצר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן