שיפור היציבות לפי שיטת אלכסנדר

שתף ב...

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

בעת ההגעה לגיל הזהב קיימת חשיבות רבה לשמירה על פעילות גופנית. לפי נתונים של האגודה לגרנטולוגיה, למעלה מ70% מבני גיל הזהב אינם עוסקים בפעילות גופנית, מה שמסכן את בריאותם וחושף אותם בפני מחלות קשות.

פעילות גופנית מתונה עשויה לשפר את איכות החיים

פעילות גופנית מתונה במהלך הגיל השלישי עשויה לשפר את  איכות החיים על ידי הפחתה משמעותית של לחץ הדם ורמת הסוכר בגוף.

חשיבות שיפור היציבה

חלק מהתופעות של הגיל השלישי באות לידי ביטוי בירידה במסת השריר או ירידה בתפקוד נוירולוגי. שיפור היציבה  באמצעות שיעורי תנועה שונים או עבודה עם משקולות עשוי להוביל לשיפור רב ויהיה ניתן לראות את השינוי.

אילו הפרעות הליכה קיימות?

הליכה זהירה: הליכה המזכירה הליכה על הקרח ומלווה בהססנות רבה.

פחד מפני נפילה: פחד העשוי לגרום למניעה מפני הליכה.

הליכה על בסיס צר או בסיס רחב: הליכה בצעדים צמודים או בפישוק רגליים עשויה להיות סימן למחלות של מערכת העצבים.

 הליכת פרקינסון: הליכה הכוללת דשדוש רגליים או קיפאון בתנועות במהלך ההליכה.

 הליכת מרוץ: כאשר אדם רץ קדימה.

במקומות כמו דיור מוגן קיימת חשיבות להקפיד על פעילות גופנית

לפי נתונים מטעם משרד הרווחה, במסגרות שונות של דיור מוגן יש הקפדה על פעילות גופנית – כחלק מהפעילות הגופנית ניתן לראות את הדיירים במקום מגיעים לטבע וכן ניתן לראות קבוצות הליכה המבצעות הליכה במסלולים הכוללים דרגות קושי שונות. יתרה מכך, עבור בני הגיל השלישי המרותקים לכיסאות גלגלים ניתן לראות ימים בהם מתקיימת פעילות גופנית מיוחדת המסייעת בחיזור הפלג הגוף העליון.

אילו תרגילים יש לבצע לצורך שמירה על היציבות

לצורך שמירה על יציבות, חשוב מאד לבצע מספר תרגילים אותם יש לבצע בצורה מבוקרת על מנת לשמור על בטיחות ולמנוע נפילות.  כך לדוגמא עמידה על רגל אחד במהלך אחיזה במשענת של כורסא יציבה או קימה מישיבה לעמידה וגם תרגול הליכה כמו הליכה על קצות האצבעות.  התרגול יסייע רבות לשמור על המשקל ולמנוע נפילות אשר נחשבות למנת חלקם של קשישים רבים. התרגול מסייע לחוש בטחון ומומלץ לכל בני הגיל השלישי, בייחוד לאנשים אשר חוו נפילות על מנת לתרום לשיפור ההליכה שלהם.

חשיבותה של שיטת אלכסנדר

שיטת אלכסנדר נחשבת לאחת השיטות הטובות ביותר המסייעות להפגת מתחים וכן מסייעת בנושא שיפור היציבה.  במהלך החיים אנו לומדים לזוז בלי מאמץ יתר וכך נמנעים מפעילות גופנית המביאה עימה פציעות. שיטת אלכסנדר תורמת ליכולת להפיג מתחים ולשמור על הגוף. את התרגול של השיטה יש לבצע באמצעות מדריך מוסמך בעל ניסיון רב אשר עבר הכשרה מקיפה ויש ביכולתו לבצע את השיטה בצורה המקצועית ביותר תוך הנחייה מקיפה למטרות שיפור ההליכה והתחושה בקרב בני הגיל השלישי.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן