משחק זיכרון צבעים ופינוקים אחרים- איך לאבזר פינת משפחה בבית?

מזג האוויר החם מביא רבים מאתנו לבלות כמה שיותר זמן במרחבים ממוזגים ונוחים. פינת המשפחה בבית היא המרחב המוקדש לזמן משחק ופנאי. אספנו מספר רעיונות מקוריים, נגישים וניידים, שיסייעו לכם להפוך פינה רגילה לפינה פעילה ומעוררות סקרנות.

הרעיון הראשון יצירת מתחם נח לשהייה

פינת משפחה מתפקדת על תקן מרחב הפנאי של המקום, זו אינה הספה אל מול הטלוויזיה וגם לא פינת האוכל בקרבת המטבח, כי אם פינה ייחודית בחלל המוקדשת רק למטרת בידור ופנאי. זה המקום להקצות חצי חדר, זו יכולה להיות מרפסת סגורה או אפילו גב של ספה ואליה לשדך פריטי ריהוט נוחים. פופים (אם קל ונח לשבת נמוך, שטיח לתיחום המרחב ולהענקת תחושה של ביתיות, כורסאות או ספה מעט קשיחה (ולא רכה מדי שתקשה על הקימה)  וכן שולחן קפה קטן עליו ניתן להניח חפיסות קלפים, משחק זיכרון צבעים זכוכית מגדלת, כלי כתיבה ודפים וכדומה.

הרעיון השני- תאורה  

אומרים שתאורה מגדירה את האווירה בבית ולא בכדי. כאשר רוצים ליצור אווירה חמימה ומקרבת מציבים תאורה "בגובה העיניים" זו יכולה להיות תאורה הנתלית מהתקרה ומשתפלת כלפי מטה או תאורה עומדת מהרצפה. בפינת המשפחה שלנו נציב תאורה טובה המדמה אור יום, שתורמת לתחושה ערנות ולא מכבידה על העיניים. טיפ: בכל חנות "עשה זאת בעצמך" ובכל מחלקת תאורה ישמחו לסייע לכם בהתאמת תאורת אור יום למרחב- בקשו את עזרת אנשי המקצוע!

הרעיון השלישי- מחיצה ניידת או נייחת קלה

למסתורין יש קסם ופינת משפחה אשר נמצאת מאחורי פרגוד או מחיצה נייחת קלה מעוררת שמחה והתרגשות. תוכלו לסרוג וילון מקרמה נהדר, שיעטר את הפינה וירכך את החלל. לרכוש פרגוד נייד בכל חנות עשה זאת בעצמך ואפילו להציב משרביה מפרספקס או כל חומר קל אחר שיעניק פרטיות למרחב.

הרעיון הרביעי- המקרר הסודי

המקרר הסודי הוא גולת הכותרת והוא מכשיר החשמל היחידי, שמומלץ לשלב בפינת המשפחה. המקרר הסודי משול למיני בר, שיש בחדרי המלון, בו נאחסן משקאות קלים, חטיפים, צלחת פירות, שנחתכו מראש ועוד פינוקים, ששמורים רק לזמן האיכות היומי. דגש חשוב: בפינת המשפחה לא נשלב טלוויזיה, זה המקום להעמיק את השיח ומערכות היחסים עם בני הבית והמבקרים. במקום טלוויזיה אפשר להציב מדף קטן לספרים המתאימים לכל הגילאים. הנקודה הזאת מביאה אותנו לספר על הרעיון החמישי.

הרעיון החמישי: ספריית החלומות 

פינה משפחתית היא פינת העשרה. זה המקום לרכז את ספרי "שולחן הקפה" והמגזינים השונים. אטלסים, ספרי מסעות, ספרות היסטורית, ספרי ציטוטים ודברי חוכמה, ספרי ילדים וחוברות צביעה יתקבלו בברכה ויהפכו לנגישים- יותר מתמיד. הפרידו את המתחם המיוחד משאר החלל אפשר במחיצה ניידת פרי מעשה ידיכם או במחיצה קנויה/ בנויה.

לסיכום, כיום בכל בית ניתן ליצור פינת משפחה מרגשת, שתהווה מרחב נעים ומהנה בשעות הפנאי של היום. צרו מתחם נח עם ריהוט ביתי המוקדש ומותאם רק לפינה זו, בחרו בריהוט נח, אך לא רך מדי כדי שתוכלו לקום ולעבור לישיבה בקלות ובבטחה. שלבו משחקים כמו משחק זיכרון צבעים, שמתאים למספר משתתפים ואינו דורש כלל כישורי שפה. הקפידו להציב תאורה בגובה העיניים, ואם אפשר העדיפו נורות המדמות אור יום, אלו יתרמו לתחושה של ערות וחיוניות. שלבו מכשיר חשמל אחד- מקרר קרן, המתפקד על תקן מיני- בר ומרכז את כל "הפינוקים" ששומרים לרגעים מיוחדים. צרו את ספריית החלומות, שלבו ספרי מסעות, גיאוגרפיה, חוכמה, היסטוריה, ילדים ועוד. ותיהנו מפינה מרגשת ומחממת את הלב, שתשדרג את חווית האירוח בימים החמים והקרים ובכלל.

המאמר הועיל לכם? שתפו גם אחרים
סמדר איתן

סמדר איתן

הנכדה שזיהתה צורך של סבתה בעזרים – "הגיל השלישי" הרגע המכונן של הקמתו.
שמי סמדר איתן – מנהלת הגיל השלישי ומרצה בכל הארץ על איכות חיים בגיל הזהב תוך דגש על סיפורי הצלחה ששיפרו ועזרו בתפקודה של סבתי רחל בראונר ז"ל.

דילוג לתוכן