אוכלוסיה המבוגרת בישראל מהווה 11% מכלל התושבים בארץ.
בשנים האחרונות נפגעים קשישים בתאונות דרכים באחוזים גבוהים משיעור היחסי באוכלוסיה.
מומלץ לרעננן את כללי הזהירות עם הקשישים על מנת למנוע תאונות
* הליכה בטוחה על המדרכה:
– יש ללכת תמיד על המדרכה רחוק מהכביש.
– אם אין מדרכה יש ללכת על השוליים במיקום רחוק מן הכביש ופנים אל התנועה שתוכלו לראות את כלי הרכב המתקרבים.
– רצוי ללכת עם עזר הליכה כגון מקל עם פנס זוהר או הליכון על מנת להימנע מנפילות.
* בחירת במקום לחציה בטוחה:
– מקום בטוח לחציה גשר או מנהרה להולכי רגל.
– חפשו מעבר חצייה מרומזר
– במידה ואין רמזור או גשר או מנהרה חפשו מקום חציה עם ראייה טובה לכלי הרכב לראות אותכם ולא במקום כביש מעוקל.
*הערכות לקראת החצייה:
– אין לרדת מהמדרכה לכביש באופן מפתיע לנהג
– לפני חצייה יש לעמוד ולהסתכל לצדדים
– אם אין רגע שהכביש פנוי יש ליצור קשר עין עם הנהג ולוודע שהוא עוצר את הרכב
– רצוי לחכות ולחצות את הכביש בקבוצה.
*חציה בטוחה:
– לחצות את הכביש במהירות האפשרית בקו ישר
– כדאי לחכות להחלפת אור ירוק ואז לדעת שיש מספיק זמן לחצות את הכביש לפני ההחלפה לאור אדום
– אם הוחלף האור בזמן חצייה יש להמשיך לחצות בזריזות את הכביש
*נראות הולך רגל:
– בשעות הלילה ובימים מעוננים וגשומים חשוב ללבוש בגדים זוהרים
– ישנם עזרי הליכה עם פנסים ומחזירי אור לבטיחות לדוגמא: מקל הליכה מתקפל עם פנס ואזעקה
*ירידה בטוחה מאוטובוס:
– לאחר ירידה מאוטובוס לעלות ישר למדרכה
– יש לחצות כביש רק לאחר שהאוטובוס התרחק מהתחנה
– אין לעמוד לפני או אחרי אוטובוס
לסיכום : יש לשנן את כללי הזהירות בכבישים אחת לחצי שנה על מנת להימנע מתאונות דרכים ונפילות בכביש או על המדרכות.