חיזוק שרירים למבוגרים

שתף ב...

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

להתבגרות יש את האספקטים שלה, אלא שבזמן שהגיעה הרווחת היא שעם הגיל השלישי מגיעה גם החלשות בלתי נמנעת של האנרגיות, הגוף והנפש, הרי שלמעשה- יש לנו שליטה, אפילו גדולה על מצב הגוף, התודעה, הנפש והרוח שלנו גם בגיל הזהב.

עם השנים, הנסיבות השונות של החיים אכן מובילות למצב של ירידה בתפקוד של הגוף הפיזי, אך לא רק הזקנה היא זו שאחראית על כך. קצב החיים יורד ואיתו גם הפעילות אותה אנו עושים, אנחנו מתרוצצים ומתזזים פחות, יצרניים פחות והרבה יותר מוותרים לעצמינו, גם מתוך מחשבה שמדובר על תהליך טבעי שאפשר "לזרום" איתו.

פעילות קבועה ותרגול מתמיד יסיעו בשיפור חוזק הגוף והנפש, חיזוק מערכת החיסונית ויסיעו בעיכוב תהליך ההדזקנות על כל רבדיו.

למכשיר התעמלות שנתלה על הדלת לחצו כאן>>

תרגילי חיזוק שרירים למבוגרים

ישנם תרגילים רבים שאינם מצריכים מאמץ רב מדי, יחד עם זאת התועלת שלהם תהיה גבוהה במיוחד. חיזוק שרירים למבוגרים יסיע לא רק ברמה הישירה של חיזוק שרירים ממוקדים אלא יסיע בייצור הורמונים שונים שיגבירו את החוסן של המערכת החיסונית, יחזקו את צפיפות העצם והכי חשוב- יגבירו את רמת האושר.

  • התעמלות- התעמלות בסיסית אפילו של חמש עשרה דקות ביום תגביר את רמת הכושר הגופני ותסייע לא רק בחיזוק השרירים אלא תעזור להגביר את תודעת הכושר מה שיקל על ביצוע ההתעמלות והקפדה עליה לאורך זמן.
  • פילאטיס מכשירים- פילטיס מכשירים לא מצריך מאמץ רב וזאת משום שאת רוב העבודה עושים המכשירים, יחד עם זאת, התוצאות נהדרות. השרירים מתחזקים, היציבה משתפרת ורמת הגמישות של הגוף עולה.
  • תרגילי חיזוק ממוקדים- ישנם תרגילים ממוקדים שונים ביניהם תרגילים לחיזוק רצפת האגן, תרגילים לחיזוק שרירי הגב ושרירי הבטן הפנימיים, השכמות, הצוואר והרגלים.
  • פלדנקרייז- פלדנקרייז היא שיטה שפותחה על ידי מומחה שמסייעת לרפא ולחזק שרירים ויציבה ונמצאה יעילה במיוחד, גם לגיל השלישי.

בנוסף לתרגילים השונים חשוב להקפיד על ביצוע פעילות אירובית מתונה כמו הליכה או ריצה במשך לכל הפחות שלושים דקות, שלוש פעמים בשבוע.

שמירה על כושר גופני לצד חיזוק שרירים למבוגרים היא חיונית להפחתת סיכונים לבעיות ומחלות שונות, כמו גם מסיעות לתפקוד הלב והתפקוד המוחי. לצד השמירה על חיזוק שרירים למבוגרים ופעילות גופנית סדירה חשוב מאוד להקפיד גם על תזונה מאוזנת ומוטב לשלב אותה עם תוספי מזון להשלמת התפריט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן